Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR109B | Sözlü Anlatım I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Duygu,dusunce ve hayalleri bir plan dahilinde sozlu olarak ifade edebilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ. DR. KÜRŞAD KARA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, sözlü anlatım türlerini (hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma) sınıflandırabilecek ve hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma metinlerin özelliklerini açıklayabileceklerdir. | 2 | Öğrenciler, konuşma becerilerini geliştirebileceklerdir. | 3 | Öğrenciler, çeşitli konuşma türleri (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.) oluşturabileceklerdir. | 4 | Öğrenciler, sözlü anlatım yöntem ve tekniklerini uygulayabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Konusma becerisinin temel ozellikleri, iyi bir konusmacinin temel ozellikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Konusma becerisinin onemi | | | 2 | Konusma becerisiyle ilgili sorunlar ve cozum yolları | | | 3 | Konusma yanlislarinin orneklenmesi | | | 4 | Konusma yanlislarini duzeltme yollari | | | 5 | Konusma becerisinin ogretim programlarindaki yeri | | | 6 | Metin okuma calismalari | | | 7 | Siir okuma teknikleri | | | 8 | Onemli gunler icin konusma hazirliklari | | | 9 | Konusma becerisinin gelistirilmesi icin kullanilan yontem ve teknikler | | | 10 | Karsilikli konusma turleri | | | 11 | Diyalog ve mulakat | | | 12 | Tartismaya dayali konusma turleri | | | 13 | Munazara ve acik oturum | | | 14 | Panel, forum,sempozyum | | | 15 | Konusma ve etkili iletisim | | | 16 | Final sinavi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Serif Aktas, Osman Gunduz, Yazili ve Sozlu Anlatim |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|