BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TR108BDil Eğitimin Temel Kavramları Zorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dil, dilin işlevini, doğasını, niteliklerini kavratmak; dil eğitiminin temel kavramlarını ve diğer disiplinlerle ilişkisini, dil eğitiminin temel kuramlarını tanıtmak, dil kullanımı ve dil becerileri konusunda bilinç oluşturmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Emrullah BANAZ
Öğrenme Çıktıları
1Dil sisteminin özelliklerini kavrar, dili bu özelliklerinden hareketle tanımlar.
2Dil ile ilgili temel kavramları açıklar.
3Dil eğitimi alanının temel kavramlarını açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler. Dil eğitiminin temel kavramları; okuma, dinleme, yazma, konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar; metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar. Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil kavramı, dilin işlevi ve doğası.
2Dil eğitimi ve dil eğitimi ile ilişkili disiplinler.
3Konuşma dili, yazı dili, dil-yazı ilişkisi.
4Dil eğitimi ve dil becerileri: Okuma, dinleme.
5Dil becerileri: Yazma, konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar.
6Metin ve metinle ilgili kavramlar (metinsellik ölçütleri, bağdaşıklık, tutarlılık ...)
7Metin dilbilim, metin bilgisi.
8Ara Sınav
9 Metin çözümleme
10Biçim-içerik-anlam ilişkisi
11Kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar.
12Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar: Dil-edebiyat ilişkisi, edebî dil kullanımı.
13Dil-felsefe ilişkisi.
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karatay, H. (2019) Dil eğitiminin temel kavramları. Asos Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ev Ödevi14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek