BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR1BEğitime GirişZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bir bilim olarak eğitimin; tarihsel, psikolojik, toplumsal, hukuksal, felsefi, siyasal ve ekonomik temelleri hakkında bilgi sahibi olan ve aralarındaki ilişkileri kurabilen, Türk Eğitim Sistemi, eğitimde kullanılan yöntemler ve yeni yönelimleri bilen, meslek hayatında bu bilgilerini kullanabilen öğretmenler yetiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fatih YALÇIN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, eğitimin temel kavramlarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
2Öğrenciler, eğitimin diğer bilimlere ilişkisini ve temellerini anlar.
3Öğrenciler, eğitim sisteminde öğretmenin rolünü irdeler.
4Öğrenciler, öğretmen yetiştirme uygulamalarını ve öğretmen yeterliliklerini anlar.
5Öğrenciler, eğitimin işlevlerini tanımlar.
6Öğrenciler, eğitim bilimlerinde yöntemleri kısaca irdeler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Temel kavramları, araştırma tekniklerini, öğretilen disiplinlerin yapılarını anlar, tüm bunları öğrenciler için anlamlı hale getirmek için öğrenme deneyimleri oluşturur. 2. Çocuğun nasıl öğrenip geliştiğini anlar ve onların gelişmelerini destekleyecek öğrenme imkanları sağlar. 3. Öğrencilerin öğrenmeye olan yaklaşımlarına göre nasıl değişiklik gösterdiklerini anlar, çeşitlilik gösteren öğrenenlere uyarlanmış öğretim imkanları oluştrur. 4. Farklı öğretim stratejilerini anlar ve kullanır. 5. Öğrenmeye aktif katılıma, bireysel motivasyona ve pozitif sayısal etkileşime teşvik eden öğrenme atmosferini oluşturur. 6. Aktif sorgulamayı, işbirlikçi çalışmayı ve destekçi etkileşimi teşvik etmek için iletişim teknikleri bilgisini kullanır. 7. Öğretimi konu alanı bilgisine, öğrenciye, topluma ve eğitim programı hedeflerine dayanarak planlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
2Eğitim ve Bilim
3John Dewey Book Review-Experience and Education
4Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
5Öğretmenlik Mesleği ve Etkili Öğretmen Özellikleri
6Eğitimin Tarihi Temelleri
7Ara sınav-1.
8 Eğitimin Toplumsal Temelleri
9Eğitimin Felsefi Temelleri
10Eğitimin Psikolojik Temelleri
11Eğitimin Ekonomik Temelleri
12Eğitimin Politik Temelleri
13Öğretmenlik Mesleği
14Öğretmenlik Mesleği
15Türk Eğitim Sisteminde Örgüt ve Yönetim Yapısı
16Final sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Taşpınar, M. (2012). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Elhan Yayıncılık. Dewey, John. 1997 [1938]. Experience and Education. New York: Touchstone Press. Balcı, A. (2011). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları Ryan, K. & Cooper, M., J. (2008). Those Who Can, Teach. Boston, MA: WADSWORTH CENGAGE Learning. Taşpınar, M. (2004). Öğretmenlik Mesleği (3rd eds). Ankara, Nobel Yayınları. American Psychological Association (APA). (2010). Publication Manual of the American Psychological Association. (6th Ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Okuma14114
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)123
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5  4         
ÖÇ6  4         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek