BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TR402Türkçenin Yabancı Dil Olarak ÖğretimiZorunlu485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçenin yapısından ve özelliklerinden kaynaklanan unsurları kavrayarak uygun yöntem, teknik ve kaynakları kullanarak yabancılara Türkçe öğretme yeterliliğine sahip olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrar.
2Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılacak yöntem, teknik ve kaynak bilgisine sahip olur.
3Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan kaynaklardan hareketle uygun materyal ve etkinlik hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin seyri. Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi dil öğretiminin kültürel unsurlar. Yabancı dil olarak Türkçe öğreten kurum ve kuruluşlar. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan kaynaklar. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik kaynak geliştirme. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması
2Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler
3Yabancı dil olarak Türkçe öğreten kurumlar ve Türkçe öğretim programları
4Yabancılara Türkçe Öğretiminin tarihi gelişi ve bugünkü durumu
5Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni
6Dil düzeyleri ve özellikleri
7Yabancılara Türkçe Öğretiminde seviye tespit sınavının hazırlanışı ve uygulamasının zorunluluğu. Yabancılara Türkçe Öğretiminde ideal sınıf düzeni ve öğrenci sayısı
8Ara sınav
9Yabancılara Türkçe Öğretiminde ders kitabı, çalışma kitaplar ve yardımcı sözlüklerin kullanımı ve özellikleri
10Yabancılara Türkçe Öğretiminde temel ve genel ilkeler nelerdir?
11Dil öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılması
12Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler.
13Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler.
14Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler.
15Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bayyurt, Y.; Yaylı, D.(2008). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yay. Mehmet Hengirmen-Nurettin Koç, Türkçe Öğreniyoruz, 1,2,3,,4,5,6, Engin Yay. Ank.1998 Akyüz, K. (1976).Yabancılar İçin Türkçe Dersleri. Konuşma- Okuma. Ankara: A.Ü. Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma21020
Soru-Yanıt21020
Gözlem111
Bireysel Çalışma8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Okuma21020
Performans21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1311124322151
ÖÇ2311124333151
ÖÇ3335134443153
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek