Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR402 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçenin yapısından ve özelliklerinden kaynaklanan unsurları kavrayarak uygun yöntem, teknik ve kaynakları kullanarak yabancılara Türkçe öğretme yeterliliğine sahip olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrar. | 2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılacak yöntem, teknik ve kaynak bilgisine sahip olur. | 3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan kaynaklardan hareketle uygun materyal ve etkinlik hazırlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin seyri. Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi dil öğretiminin kültürel unsurlar. Yabancı dil olarak Türkçe öğreten kurum ve kuruluşlar. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan kaynaklar. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik kaynak geliştirme. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması | | | 2 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler | | | 3 | Yabancı dil olarak Türkçe öğreten kurumlar ve Türkçe öğretim programları | | | 4 | Yabancılara Türkçe Öğretiminin tarihi gelişi ve bugünkü durumu | | | 5 | Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni | | | 6 | Dil düzeyleri ve özellikleri | | | 7 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde seviye tespit sınavının hazırlanışı ve uygulamasının zorunluluğu. Yabancılara Türkçe Öğretiminde ideal sınıf düzeni ve öğrenci sayısı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde ders kitabı, çalışma kitaplar ve yardımcı sözlüklerin kullanımı ve özellikleri | | | 10 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde temel ve genel ilkeler nelerdir? | | | 11 | Dil öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılması | | | 12 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | | | 13 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | | | 14 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | | | 15 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bayyurt, Y.; Yaylı, D.(2008). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yay.
Mehmet Hengirmen-Nurettin Koç, Türkçe Öğreniyoruz, 1,2,3,,4,5,6, Engin Yay. Ank.1998
Akyüz, K. (1976).Yabancılar İçin Türkçe Dersleri. Konuşma- Okuma. Ankara: A.Ü. Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 2 | 10 | 20 |
Soru-Yanıt | 2 | 10 | 20 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 2 | 10 | 20 |
Performans | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|