Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR403 | Tiyatro ve Drama Uygulamaları | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tiyatronun ortaya çıkışı, tiyatroyla ilgili ileri sürülen fikirler, Antik dönem tiyatrosu, Roma tiyatrosu ve başlangıç dönemleri itibariyle modern Türk tiyatrosu ve geleneksel Türk tiyatrosu. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tiyatro alanına ilişkin temel kavramları açıklayabilecek ve yeniden ifade edebileceklerdir | 2 | Drama, yaratıcı drama ve eğitsel drama kavramlarını tanımlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. | 3 | Yaratıcı ve eğitsel drama çalışmalarından Türkçe eğitiminde nasıl yararlanılabileceğine dair stratejiler geliştirebilecekleridir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk ve dünya tiyatro tarihi anlatılmakta, bu tarihlerin farklılıkları ve kesişme noktaları belirtilmektedir. Ardından hem dünya tiyatrosundaki hem de Türk tiyatrosundaki başlıca yazarlar ve bu yazarların eserleri anlatılmaktadır. Eserlerin genel içeriğinden bahsedilmekte ve tiyatro tarihi açısından önemleri üzerinde durulmaktadır. Yapılan örnek metin okumalarıyla öğrenilenlerin daha kalıcı olmasına çalışılmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş / Oryantasyon | | | 2 | Tiyatronun ortaya çıkışı ve çeşitli tanımları | | | 3 | Tiyatronun ve sanatın kökeniyle ilgili ileri sürülen fikirler | | | 4 | Aristo ve Poetika | | | 5 | Aristo ve Poetika | | | 6 | Tiyatroda ahlak, toplum, fert | | | 7 | Antik Yunan tiyatrosundan örnek metin çözümlemeleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Antik Yunan tiyatrosundan örnek metin çözümlemeleri | | | 10 | Horatius ve Ars Poetika isimli eseri, Roma dönemi tiyatrosu | | | 11 | Roma tiyatrosuna ilişikin örnek metin çözümlemeleri | | | 12 | Ortaçağda tiyatro | | | 13 | Geleneksel Türk tiyatrosunun ortaya çıkışı ve genel özellikleri | | | 14 | Modern Türk tiyatrosunun ortaya çıkışı ve başlangıç dönemi tarihi | | | 15 | Türk Tiyatrosundan örnek metin çözümlemeleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sevda Şener, Dünden Bugüne Tiyatro düşüncesi Aristo, Poetika |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 17 | 1 | 17 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|