|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR302 | Yazma Eğitimi | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Yazma eğitiminin temel kavramlarına, yazma modellerine hakim olarak öncelikle öğrencinin iyi bir yazar olmayı öğrenebilmesi, ikinci aşamada ise yazma yöntem ve tekniklerine hakim olarak ilköğretim seviyesinde Türkçe Öğretim Programının yazma hedef kazanımları doğrultusunda öğrencilere sistematik yazmayı öğretebilmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler,yazma tür, yöntem ve yaklaşımlarını tanımlayabilecek ve bunları uygulayabileceklerdir. | 2 | Öğrenciler, farklı metin türlerini karşılaştırarak bunların benzer ve farklı yönlerini belirleyebilecek ve bunları analiz edebileceklerdir. | 3 | Öğrenciler,yazma becerisinin kazandırılmasına yönelik alıştırmalar geliştirecek ve bunları uygulayabileceklerdir. | 4 | Öğrenci bilişsel yazma modelleri ile birlikte yazma sürecini daha sistematik bir yapıya kavuşturabilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yazma edimi, Yazmanın temel kavramları, yazmanın bilişsel, duyuşsal ve devinişsel boyutları, İşlevsel yazı türleri, yazma yöntem ve teknikleri, Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996 | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yazma eğitimi araştırmalarına tarihsel bir bakış | | | 2 | Yazmanın temel kavramları | | | 3 | Yazmanın ana unsurlarıyla ilgili temel kavramlar | | | 4 | Yazmanın planlanması
A)Biçim Planlaması
B)İçerik Planlaması | | | 5 | Metin, metin türleri, metinsellik, metinsellik ölçütleri | | | 6 | Yazmanın bilişsel, duyuşsal ve devinişsel boyutları | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | | Vize | | 9 | Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996 | Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996 yazma modellerine göre yazma planlaması yapabilme uygulamaları | | 10 | | Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996 yazma modellerine göre yazma planlaması yapabilme uygulamaları | | 11 | | Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996 yazma modellerine göre yazma planlaması yapabilme uygulamaları | | 12 | Metin üretme ve kavramanın bilişsel modelleri çerçevesinde bir uygulama: Hikâye kavrama, hikaye üretme ve karşılıklı ilişkileri. Öyküleyici metinlerde metinsel ilişkileri belirtme: Bir amaç ilişkisi çalışması. | | | 13 | Yazma yöntem ve teknikleri
Yazmada süreç ve ürün odaklı ölçme-değerlendirme yaklaşımları | | | 14 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yalçın, G. Ü. (1996). Bilişbilim ve Metindilbilimi Bulguları Işığında Dil Eğitimi Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Türk Hava Kurumu Matbaası.
Yazma ve Eğitimi/ Nihat Bayat, Pegem Akademi
Yazma Eğitimi M Raşit Memiş, Nobel Yayınları
Yaguello, M. (2008). Hayali Diller, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Chomsky, N. (2002). Dil ve Sorumluluk, Ekin Yayınları.
Köker, E. (2005). Kitapta Kurutulmuş Çiçekler, Ankara: Dipnot Yayınları.
Corballis, M.C. (2003). İşaretten Konuşmaya, İstanbul: Kitap Yayınevi.
Dilts, R. (1999). Dil İllüzyonları, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
Vygotsky, L.S. (1998). Düşünce ve Dil, İstanbul: Toplumsal Dönüşüm Yayınları.
Ong, W.J. (2003). Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi. (Çev., Sema Postacıoğlu Banon). Metis Yayınları.
Keçik, İ. (1992). İlkokul öğrencilerinin özet ve hatırlama metinlerinde bağdaşıklık sorunu. Dilbilim Araştırmaları. Ankara: Hitit Yayınevi, 71-75.
Keçik, İ. ve Subaşı, L. (2004). Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım. (Ed. Canan İleri). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 | Proje Sunma | 2 | 5 | 10 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | Ev Ödevi | 5 | 10 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|