BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TR302Yazma EğitimiZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yazma eğitiminin temel kavramlarına, yazma modellerine hakim olarak öncelikle öğrencinin iyi bir yazar olmayı öğrenebilmesi, ikinci aşamada ise yazma yöntem ve tekniklerine hakim olarak ilköğretim seviyesinde Türkçe Öğretim Programının yazma hedef kazanımları doğrultusunda öğrencilere sistematik yazmayı öğretebilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler,yazma tür, yöntem ve yaklaşımlarını tanımlayabilecek ve bunları uygulayabileceklerdir.
2Öğrenciler, farklı metin türlerini karşılaştırarak bunların benzer ve farklı yönlerini belirleyebilecek ve bunları analiz edebileceklerdir.
3Öğrenciler,yazma becerisinin kazandırılmasına yönelik alıştırmalar geliştirecek ve bunları uygulayabileceklerdir.
4Öğrenci bilişsel yazma modelleri ile birlikte yazma sürecini daha sistematik bir yapıya kavuşturabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yazma edimi, Yazmanın temel kavramları, yazmanın bilişsel, duyuşsal ve devinişsel boyutları, İşlevsel yazı türleri, yazma yöntem ve teknikleri, Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yazma eğitimi araştırmalarına tarihsel bir bakış
2Yazmanın temel kavramları
3Yazmanın ana unsurlarıyla ilgili temel kavramlar
4Yazmanın planlanması A)Biçim Planlaması B)İçerik Planlaması
5Metin, metin türleri, metinsellik, metinsellik ölçütleri
6Yazmanın bilişsel, duyuşsal ve devinişsel boyutları
7 Ara sınav
8Vize
9Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996 yazma modellerine göre yazma planlaması yapabilme uygulamaları
10Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996 yazma modellerine göre yazma planlaması yapabilme uygulamaları
11Flower&Hayes Yazma Modeli 1981-1996 yazma modellerine göre yazma planlaması yapabilme uygulamaları
12 Metin üretme ve kavramanın bilişsel modelleri çerçevesinde bir uygulama: Hikâye kavrama, hikaye üretme ve karşılıklı ilişkileri. Öyküleyici metinlerde metinsel ilişkileri belirtme: Bir amaç ilişkisi çalışması.
13Yazma yöntem ve teknikleri Yazmada süreç ve ürün odaklı ölçme-değerlendirme yaklaşımları
14 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yalçın, G. Ü. (1996). Bilişbilim ve Metindilbilimi Bulguları Işığında Dil Eğitimi Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Türk Hava Kurumu Matbaası. Yazma ve Eğitimi/ Nihat Bayat, Pegem Akademi Yazma Eğitimi M Raşit Memiş, Nobel Yayınları Yaguello, M. (2008). Hayali Diller, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Chomsky, N. (2002). Dil ve Sorumluluk, Ekin Yayınları. Köker, E. (2005). Kitapta Kurutulmuş Çiçekler, Ankara: Dipnot Yayınları. Corballis, M.C. (2003). İşaretten Konuşmaya, İstanbul: Kitap Yayınevi. Dilts, R. (1999). Dil İllüzyonları, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Vygotsky, L.S. (1998). Düşünce ve Dil, İstanbul: Toplumsal Dönüşüm Yayınları. Ong, W.J. (2003). Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi. (Çev., Sema Postacıoğlu Banon). Metis Yayınları. Keçik, İ. (1992). İlkokul öğrencilerinin özet ve hatırlama metinlerinde bağdaşıklık sorunu. Dilbilim Araştırmaları. Ankara: Hitit Yayınevi, 71-75. Keçik, İ. ve Subaşı, L. (2004). Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım. (Ed. Canan İleri). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Proje Hazırlama177
Proje Sunma2510
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma31030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31030
Ev Ödevi51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1333444323444
ÖÇ2233343532534
ÖÇ3443434333344
ÖÇ4433333454443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek