|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR301 | Dinleme Eğitimi | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Anlama becerilerinden olan dinlemenin gerçekleşmesi, önemi, bir dil becerisi olarak geliştirilmesi, dinleme türleri, Türkçe Öğretim Programlarındaki yeri ve dinleme becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak yapılacak çalışmalar ile kullanılabilecek kaynakları kavratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dinleme becerisinin gerçekleşmesi için beyin ve diğer organların işlevini kavrar. | 2 | Dinleme ve dinleyici türlerinin özelliklerini kavrar. | 3 | Dinleme becerisinin önemini ve diğer dil becerileriyle olan ilişkisini kavrar. | 4 | Dinleme becerisini geliştirmek için yapılacak etkinlik ve yararlanabilecek kaynakları öğrenir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dinlemenin tanımı ve dinlemeyi gerçekleştiren unsurlar. Dinlemede beyin ve diğer organların işlevi ve işleyişi. Dinleme ile söz varlığı, konuşmacı, ortam vb. unsurlar arasındaki ilişki. Dinleme türleri. Dinleyici türleri. Dinleme kusurları. Dinleme becerisinin diğer dil becerilerle ilişkisi. Dinleme becerisinin Türkçe Dersi Öğretim Programlarındaki yeri. Dinleme becerisini geliştirme etkinlikleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dinlemenin tanımı ve özellikleri | | | 2 | Dinlemeyi etkileyen unsurlar | | | 3 | Dinlemenin sosyal ve psikolojik temelleri | | | 4 | Dinleme ve konuşmacı-ortam-beyin-çevre ilişkisi | | | 5 | Dinlemenin diğer becerilerle ilişkisi | | | 6 | Dinleme Türleri | | | 7 | Etkili Dinleme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Aktif Dinleme | | | 10 | Pasif dinleme | | | 11 | Elestirel Dinleme | | | 12 | Dinleme Stratejileri | | | 13 | Dinleyici türleri | | | 14 | Ailede Dinleme Egitimi | | | 15 | Dinleme ve etkili iletisim | | | 16 | Final sinavi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Akif INAN, Ögretim Teknolojisi - Iletisim, Ani Yayincilik, Ankara 1998. * Alemdar Yalçin, Türkçe Ögretim Yöntemleri, Akçag Yay., Ankara, 2002 * Mehrali Calp, Özel Ögretim Alani Olarak Türkçe Ögretimi, Egitim Kitabevi Yayinlari, 2007 * Murat Özbay, Anlama Teknikleri II: Dinleme Egitimi, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Murat Özbay, Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Egitimi, Akçag Yay., Ankara 2005 * Murat Özbay, Türkçe Özel Ögretim Yöntemleri II, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Mustafa Cemiloglu, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, Aktüel Yay., 2004. * Özcan Demirel, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, MEB Yay., Istanbul 1999 * Reha Oguz TÜRKKAN, Kolay ve Iyi Ögrenme Teknikleri, Alfa Yay., Istanbul 1997. * Türkçe Ögretim Programi, MEB, Tebligler Dergisi, 2006. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Soru-Yanıt | 1 | 7 | 7 | Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 1 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|