BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TR301Dinleme EğitimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Anlama becerilerinden olan dinlemenin gerçekleşmesi, önemi, bir dil becerisi olarak geliştirilmesi, dinleme türleri, Türkçe Öğretim Programlarındaki yeri ve dinleme becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak yapılacak çalışmalar ile kullanılabilecek kaynakları kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Dinleme becerisinin gerçekleşmesi için beyin ve diğer organların işlevini kavrar.
2Dinleme ve dinleyici türlerinin özelliklerini kavrar.
3Dinleme becerisinin önemini ve diğer dil becerileriyle olan ilişkisini kavrar.
4Dinleme becerisini geliştirmek için yapılacak etkinlik ve yararlanabilecek kaynakları öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dinlemenin tanımı ve dinlemeyi gerçekleştiren unsurlar. Dinlemede beyin ve diğer organların işlevi ve işleyişi. Dinleme ile söz varlığı, konuşmacı, ortam vb. unsurlar arasındaki ilişki. Dinleme türleri. Dinleyici türleri. Dinleme kusurları. Dinleme becerisinin diğer dil becerilerle ilişkisi. Dinleme becerisinin Türkçe Dersi Öğretim Programlarındaki yeri. Dinleme becerisini geliştirme etkinlikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinlemenin tanımı ve özellikleri
2Dinlemeyi etkileyen unsurlar
3Dinlemenin sosyal ve psikolojik temelleri
4Dinleme ve konuşmacı-ortam-beyin-çevre ilişkisi
5Dinlemenin diğer becerilerle ilişkisi
6Dinleme Türleri
7Etkili Dinleme
8Ara Sınav
9Aktif Dinleme
10Pasif dinleme
11Elestirel Dinleme
12Dinleme Stratejileri
13Dinleyici türleri
14Ailede Dinleme Egitimi
15Dinleme ve etkili iletisim
16Final sinavi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akif INAN, Ögretim Teknolojisi - Iletisim, Ani Yayincilik, Ankara 1998. * Alemdar Yalçin, Türkçe Ögretim Yöntemleri, Akçag Yay., Ankara, 2002 * Mehrali Calp, Özel Ögretim Alani Olarak Türkçe Ögretimi, Egitim Kitabevi Yayinlari, 2007 * Murat Özbay, Anlama Teknikleri II: Dinleme Egitimi, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Murat Özbay, Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Egitimi, Akçag Yay., Ankara 2005 * Murat Özbay, Türkçe Özel Ögretim Yöntemleri II, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Mustafa Cemiloglu, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, Aktüel Yay., 2004. * Özcan Demirel, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, MEB Yay., Istanbul 1999 * Reha Oguz TÜRKKAN, Kolay ve Iyi Ögrenme Teknikleri, Alfa Yay., Istanbul 1997. * Türkçe Ögretim Programi, MEB, Tebligler Dergisi, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Soru-Yanıt177
Bireysel Çalışma4520
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31030
Ev Ödevi4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1111111122211
ÖÇ2111111122311
ÖÇ3121111122211
ÖÇ4141121142312
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek