Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR208 | Türk Dil Bilgisi 4 | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçenin metin bilgisi özelliklerini kavratmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ. DR. KÜRŞAD KARA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Metin bilgisi ile ilgili temel konuları kavrar. | 2 | Paragraf yapısının metni kurma ve metni anlama ile olan ilişkisini kavrar. | 3 | Anlatım bozukluklarını fark eder, düzeltir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Metin bilgisi; cümle anlamı, anlatım bozuklukları (yanlış kelime kullanımından ve öge yerleşiminden kaynaklanan anlatım bozuklukları); paragraf yapısı, paragrafın yapısının metni anlama ve metin kurmayla ilişkisi; paragraftaki anlatım biçimlerinin metni anlama ve metin kurmayla ilişkisi; metinler üzerinde çalışmalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtılması, temel kavramlar. | | | 2 | Cümle anlamı. | | | 3 | Anlatım bozuklukları (yanlış kelime kullanımından ve öge yerleşiminden kaynaklanan anlatım bozuklukları). | | | 4 | Metinsellik ölçütleri (bağdaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, bilgisellik, kabul edilebilirlik, durumsallık, metinlerarasılık). | | | 5 | Metinler üzerinde çalışmalar. | | | 6 | Paragraf yapısı. | | | 7 | Paragrafın yapısının metni anlama ve metin kurmayla ilişkisi. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları. | | | 10 | Anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları. | | | 11 | Paragraftaki anlatım biçimlerinin metni anlama ve metin kurmayla ilişkisi. | | | 12 | Paragraftaki anlatım biçimlerinin metni anlama ve metin kurmayla ilişkisi. | | | 13 | Metinler üzerinde çalışmalar. | | | 14 | Metinler üzerinde çalışmalar. | | | 15 | Genel tekrar. | | | 16 | Genel Sınav. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Beyreli, L.(Ed.), (2017). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Pegem Akademi Yay.
Onan, B., (2011). Anlama Süreçlerinde Türkçenin Yapısal İşlevleri. Ankara: Nobel Akademik Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|