Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR202 | Türkçe Öğretim Programları | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçenin öğretimi sürecinde gerekli olan yöntem, teknik ve program bilgisini teorik ve uygulamalı düzeyde kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ana dili eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir. | 2 | Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir. | 3 | Türkçe Öğretim Programındaki kazanımları doğru bir şekilde yorumlar. | 4 | Cumhuriyet'ten günümüze kadar Türkçe müfredatları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Müfredatların temel felsefelerini kavrar ve içselleştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel Türkçe dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasındaki Türkçe dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program geliştirme aşamaları | | | 2 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar (eğitim, öğretim, eğitim programları, program geliştirme). | | | 3 | Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi (2004 öncesi Türkçe öğretim programları). | | | 4 | Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi (2004-2006-Türkçe Öğretim Programı). | | | 5 | Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi (2004 sonrası Türkçe öğretim programları). | | | 6 | Güncel Türkçe dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler. | | | 7 | Öğrenme ve alt öğrenme alanları. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Güncel Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları | | | 10 | Güncel Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi. | | | 11 | Güncel Türkçe dersi öğretim programının Türkçe ders kitaplarına yansımaları | | | 12 | Güncel Türkçe dersi öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. | | | 13 | Güncel Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme yaklaşımı. | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Küçükahmet, L. (2009). Program Geliştirme ve Öğretim. Ankara: Nobel Yay.
Türkçe Öğretim Programları, Nezir Temur, Pegem.
Türkçe Öğretim Programları, Mehmet Nuri Kardaş, Pegem.
Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Programları, Ahmet Balcı, Fahri Temizyürek, Nobel.
MEB İlköğretim 6-7-8. Sınıflar Türkçe Öğretim Programları.
Kırkkılıç, Ahmet-Akyol, Hayati. (2007). İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem A Yay.
Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademik Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|