BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TR202Türkçe Öğretim ProgramlarıZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçenin öğretimi sürecinde gerekli olan yöntem, teknik ve program bilgisini teorik ve uygulamalı düzeyde kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden
Öğrenme Çıktıları
1Ana dili eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir.
2Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir.
3Türkçe Öğretim Programındaki kazanımları doğru bir şekilde yorumlar.
4Cumhuriyet'ten günümüze kadar Türkçe müfredatları hakkında bilgi sahibi olur.
5Müfredatların temel felsefelerini kavrar ve içselleştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel Türkçe dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasındaki Türkçe dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program geliştirme aşamaları
2Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar (eğitim, öğretim, eğitim programları, program geliştirme).
3Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi (2004 öncesi Türkçe öğretim programları).
4Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi (2004-2006-Türkçe Öğretim Programı).
5Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi (2004 sonrası Türkçe öğretim programları).
6Güncel Türkçe dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler.
7Öğrenme ve alt öğrenme alanları.
8Ara sınav
9Güncel Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları
10Güncel Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi.
11Güncel Türkçe dersi öğretim programının Türkçe ders kitaplarına yansımaları
12Güncel Türkçe dersi öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller.
13Güncel Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme yaklaşımı.
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Küçükahmet, L. (2009). Program Geliştirme ve Öğretim. Ankara: Nobel Yay. Türkçe Öğretim Programları, Nezir Temur, Pegem. Türkçe Öğretim Programları, Mehmet Nuri Kardaş, Pegem. Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Programları, Ahmet Balcı, Fahri Temizyürek, Nobel. MEB İlköğretim 6-7-8. Sınıflar Türkçe Öğretim Programları. Kırkkılıç, Ahmet-Akyol, Hayati. (2007). İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem A Yay. Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademik Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım111
Bireysel Çalışma166
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma32060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1533424234534
ÖÇ2255433442443
ÖÇ3435531313222
ÖÇ4344344434544
ÖÇ5345444444434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek