Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR205 | Türk Halk Edebiyatı 1 | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk Halk Edebiyatı'nın genel özelliklerini, örneklerini tanımak, onları yorumlayarak halk kültürünü anlamak ve edinilen bilgileri eğitim ve öğretim malzemesi olarak kullanmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, halk edebiyatı kavramını açıklayabilecek ve halk edebiyatının kollarını tanımlayabileceklerdir. | 2 | Öğrenciler, Türk halk edebiyatı metinlerini (destanlar, masallar, efsaneler, halk hikâyeleri ve şiirler) inceleyebileceklerdir. | 3 | Öğrenciler, Türk halk edebiyatı metinlerini (destanlar, masallar, efsaneler, halk hikâyeleri ve şiirler) yorumlayabileceklerdir. | 4 | Öğrenciler, İslamiyet öncesi ve sonrası eski Türk destanlarını, masalları, efsaneleri, halk hikâyeleri ve şiirleri sınıflandırabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş / Oryantasyon | | | 2 | Türk Halk Edebiyatının Genel Tanımı, Sınırları ve Karakteristik Özellikleri | | | 3 | Türk Halk Edebiyatının Kaynakları | | | 4 | Destanların Tanımı ,Destanların Oluşumu ve Mantığı | | | 5 | Destanların Felsefesi ve Kaynakları | | | 6 | Tip ve motif kavramı. Türk Destanlarında Motifler: Kurt Ağaç.Işık | | | 7 | Destan Motifleri. Rüya. At. Mağara vb. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yaratılış Destanı | | | 10 | Oğuz Kağan Destanı Metin İnceleme | | | 11 | Oğuz Kağan Destanı Metin İnceleme | | | 12 | Bozkurt Destanı, Ergenekon Destanı Satuk Buğra Han Destanı | | | 13 | Dede Korkut Hikayeleri ve Genel Özellikleri | | | 14 | Dede Korkut Hikayeleri Metin Tahlili | | | 15 | Dede Korkut Hikayeleri Metin Tahlili | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı, Boğaziçi Yayınları. Abdurrahman Güzel- Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınaları
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ3 | | 2 | 3 | | 4 | | | | 5 | | 5 | | ÖÇ4 | | | | | 3 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|