BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TR203Türkçe Öğrenme ve Öğretim YaklaşımlarıZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçe öğretiminde kullanacakları yöntem ve teknikleri teorik ve uygulamalı olarak kavratmak. Türkçe öğretiminin temel bileşenleri üzerinde öğrencilerini bilgi sahibi olmasını sağlayarak üst sınıflardaki alan dersleri için temel oluşturmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden
Öğrenme Çıktıları
1Ana dili eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir.
2Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir.
3Türkçe Öğretim Programındaki kazanımları doğru bir şekilde yorumlar.
4Türkçe öğretiminde süreç ve ürün odaklı ölçme ve değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
5Türkçe ders kitapları, etkinlikleri ve görselleri hakkında eleştirel farkındalık edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri; Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçe öğretimine yönelik temel kavramlar
2Türkçe öğretim programları hakkında genel bilgiler
3Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri.
4Türkçe öğretiminin tarihçesi.
5Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları.
6Türkçe öğretiminde süreç ve ürün odaklı ölçme değerlendirme yaklaşımları ve ölçme araçları
7Türkçe öğretimde temel beceriler.
8Ara sınav
9Türkçe öğretiminde kelime öğretimi
10Türkçe sözlüklerin biçim ve içerik özellikleri Türkçe öğretiminde sözlük kullanımında ve seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
11Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar.
12Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri. Öğretmen, öğrenci, sınıf, materyaller
13Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri. Müfredat tasarımı, dil becerileri
14Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Borich, G. D. (2017). Etkili Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yay. Yalçın, Alemdar. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yay. Topbaş, Seyhun. (2007). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Göğüş, Beşir. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Efecan Karagöl (Ed.) Pegem Akademi Türkçe Öğretim Programları (2006, 2015, 2019 )
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım111
Bireysel Çalışma166
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma32060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2 45     5   
ÖÇ3      5     
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek