Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR203 | Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe öğretiminde kullanacakları yöntem ve teknikleri teorik ve uygulamalı olarak kavratmak.
Türkçe öğretiminin temel bileşenleri üzerinde öğrencilerini bilgi sahibi olmasını sağlayarak üst sınıflardaki alan dersleri için temel oluşturmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ana dili eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir. | 2 | Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir. | 3 | Türkçe Öğretim Programındaki kazanımları doğru bir şekilde yorumlar. | 4 | Türkçe öğretiminde süreç ve ürün odaklı ölçme ve değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Türkçe ders kitapları, etkinlikleri ve görselleri hakkında eleştirel farkındalık edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri; Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkçe öğretimine yönelik temel kavramlar | | | 2 | Türkçe öğretim programları hakkında genel bilgiler | | | 3 | Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri. | | | 4 | Türkçe öğretiminin tarihçesi. | | | 5 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları. | | | 6 | Türkçe öğretiminde süreç ve ürün odaklı ölçme değerlendirme yaklaşımları ve ölçme araçları | | | 7 | Türkçe öğretimde temel beceriler. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Türkçe öğretiminde kelime öğretimi | | | 10 | Türkçe sözlüklerin biçim ve içerik özellikleri
Türkçe öğretiminde sözlük kullanımında ve seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar | | | 11 | Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar. | | | 12 | Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri.
Öğretmen, öğrenci, sınıf, materyaller | | | 13 | Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri.
Müfredat tasarımı, dil becerileri | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Borich, G. D. (2017). Etkili Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yay.
Yalçın, Alemdar. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yay.
Topbaş, Seyhun. (2007). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Göğüş, Beşir. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi
Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Efecan Karagöl (Ed.) Pegem Akademi
Türkçe Öğretim Programları (2006, 2015, 2019 ) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | 5 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|