|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR105 | Türk Dil Bilgisi 1 | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının, Türkçenin ses özellikleri ile Türkçe kelimeleri ve alıntı kelimeleri ayırt etmesini sağlayarak dili etkili bir biçimde kullanmasını ve doğru biçimde yazma becerisini kazanmalarını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | DOÇ. DR. KÜRŞAD KARA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, Türk yazı dilinin tarihî gelişimini açıklayabileceklerdir. | 2 | Öğrenciler, Türk dilinin ses özelliklerini ayırt edebileceklerdir. | 3 | Öğrenciler, Türkçedeki sesleri sınıflandırabileceklerdir. | 4 | Öğrenciler, Türkiye Türkçesi’ nde görülen ses olaylarını açıklayabilecekler ve örnek uygulamalar yapabileceklerdir. | 5 | Öğrenciler, cümleleri ses özellikleri bakımından inceleyebileceklerdir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yazı kavramı, güzel yazma yöntem ve teknikleri, büyük temel harfler, küçük temel harfler; eğik büyük yazı harfleri ve yazılış yönleri, bitişik eğik yazı küçük harfleri ve yazılış yönleri, rakam ve işaretlerin yazılışı, büyük ve küçük temel harflerle bitişik, dik ve eğik el yazısı, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturma, çeşitli dekoratif, antik vb. yazılar, uygulama çalışmaları, düzgün ve okunaklı yazı uygulamaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, ses, ses bilgisi, ses bilgisi çalışma alanı | | | 2 | Ses oluşumu- hava akımı düzenekleri | | | 3 | Ünsüzler- boğumlanma noktası | | | 4 | Ünsüzler- boğumlanma şekli | | | 5 | Ünlüler- üç parametre | | | 6 | Ünlüler- uzunluk-kısalık | | | 7 | Ses olayları- ünsüzler | | | 8 | arasınav | | | 9 | Ses olayları-ünsüzler | | | 10 | Ses olayları-ünlüler | | | 11 | Ses olayları-ünlüler | | | 12 | Vurgu | | | 13 | Ezgi-ezgileme | | | 14 | Hece yapısı | | | 15 | Ses kısıtlamaları | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | AKSAN, Doğan, 1977, Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim, C. 1, 2, 3, TDK Yay., Ankara. * ERGİN, Muharrem, 1980, Türk Dil Bilgisi, Boğaziçi Yay., 5. Baskı, İst. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|