BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT406BÖğretmenlik UygulamasıZorunlu4810
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sınıf ortamını ve okul ortamını tanımak ve gözlemlemek, okuldaki işleyiş hakkında bilgi toplamak, gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler ve uygulamalar yapmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
BETÜL DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
2Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
3Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
4Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
5Öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
6Öğretmenlik mesleğine yönelik becerileri kazanma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme
2Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme
3Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemleme
4Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemleme
5Öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemleme
6Öğretmenin derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemleme
7Öğretmenin dersin yönetimi için neler yaptığını gözlemleme
8Ara sınav
9Öğretmenin sınıfın kontrolü için neler yaptığını gözlemleme
10Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme
11Öğretmenin öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme
12Okulun örgüt yapısını inceleme
13Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceleme
14Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme
15Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yiğit, N. (Ed). (2006). Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon. Yardımcı Kitaplar: • MEGEB. Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/Dünya Bankası, Ankara,1998. • Demirtaş, H., ve H., Güneş, “Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu”. Anı Yayıncılık, Ankara,2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14570
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma15345
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)300
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek