BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT404BTürk Eğitim Sistemi ve Okul DeneyimiZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Görev yapılan eğitim örgütlerinin yapı ve işleyişini kavrayabilme. Eğitim sistemi ile ilgili yönetsel ilişkileri kuralına uygun yürütebilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç. Dr. Tuba AĞIRMAN AYDIN
Öğrenme Çıktıları
1Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilklerini açıklayabilir.
2Eğitim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olabilir.
3Eğitim yönetimi ve unsurlarını tanımlayabilir.
4Okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirmelerde bulunabilir.
5Etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlayabilir.
6Öğretmenlik mesleki bilgisi kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk eğitim sisteminin genel yapısı Türk eğitim sisteminin yasal temelleri Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sistem Ve Eğitimin Sistem Özellikleri
2Örgüt Ve Yönetim kavramı
3Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Eğilimleri Ve Sorunları
4Okul Örgütü Ve Özellikleri
5Okul Yöneticisi Ve Liderlik
6Öğretim Liderliği
7Arasınav
8Okulun Etik Yönetimi
9Okul Yönetiminde İnsan İlişkileri
10Personel Hizmetlerinin yönetimi
11Öğrenci Hizmetlerinin yönetimi
12Eğitim Ve Öğretimle İlgili Hizmetlerin yönetimi
13Okulun Parasal Kaynaklarının Yönetimi
14Okul Yöneticisinin Denetleme Ve Değerlendirme Rolleri.
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özdemir, S. ve diğerleri (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım. Memduhoğlu, H. Basri; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık. Şişman, M., Taşdemir İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık. Sarpkaya,R.(2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Anı Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma616
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek