BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT407BRehberlikZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, rehberliğin amaçları, rehberliğin ilkelerini anlama
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Yusuf ERGEN
Öğrenme Çıktıları
1Rehberlik hizmetlerinin önemini anlayabilecek
2Rehberliğin amacını ve ilkelerini açıklayabilecek.
3Başlıca rehberlik türlerini ve rehberliğin hizmet alanlarını anlayabilecek
4Rehberlik modellerini açıklayabilecek.
5Kendi öğrencilerini tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları bilebilecek.
6Rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını anlayabilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rehberliğin Tanımı, Amacı, Kapsamı
2Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri
3Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Mesleki Rehberlik
4Rehberliğin Amaçları
5Eğitsel Rehberlik
6Rehberliğin İlkeleri
7Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
8Ara sınav
9Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
10Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
11Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları
12Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
13Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
14Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
15Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karahan, F. ve Sardoğan, M. (2000). Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Nobel Yayınları, Ankara. * Kuzgun, Y. (2011). Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları, Ankara. * Tan, H. (1990). Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. * Yeşilyaprak, B. (2009). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma616
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek