Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT407B | Rehberlik | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, rehberliğin amaçları, rehberliğin ilkelerini anlama |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Yusuf ERGEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rehberlik hizmetlerinin önemini anlayabilecek | 2 | Rehberliğin amacını ve ilkelerini açıklayabilecek. | 3 | Başlıca rehberlik türlerini ve rehberliğin hizmet alanlarını anlayabilecek | 4 | Rehberlik modellerini açıklayabilecek. | 5 | Kendi öğrencilerini tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları bilebilecek. | 6 | Rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını anlayabilecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rehberliğin Tanımı, Amacı, Kapsamı | | | 2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | | | 3 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Mesleki Rehberlik | | | 4 | Rehberliğin Amaçları | | | 5 | Eğitsel Rehberlik | | | 6 | Rehberliğin İlkeleri | | | 7 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | | | 10 | Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi | | | 11 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları | | | 12 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | | | 13 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | | | 14 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | | | 15 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karahan, F. ve Sardoğan, M. (2000). Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Nobel Yayınları, Ankara. * Kuzgun, Y. (2011). Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları, Ankara. * Tan, H. (1990). Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. * Yeşilyaprak, B. (2009). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|