Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT405B | Okul Deneyimi | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sınıf ortamını ve okul ortamını tanımak ve gözlemlemek, okuldaki işleyiş hakkında bilgi toplamak, gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler ve uygulamalar yapmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanımış olma | 2 | Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi oma, | 3 | Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma. | 4 | Derslerin işlenişi ve kullanılan yöntemler hakkında genel bir fikir edinme | 5 | Öğretmenlerin ve öğrencilerin okuldaki bir günlerini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin fikir sahibi olma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme | | | 2 | Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme | | | 3 | Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemleme | | | 4 | Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemleme | | | 5 | Öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemleme | | | 6 | Öğretmenin derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemleme | | | 7 | Öğretmenin dersin yönetimi için neler yaptığını gözlemleme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğretmenin sınıfın kontrolü için neler yaptığını gözlemleme | | | 10 | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme | | | 11 | Öğretmenin öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme | | | 12 | Okulun örgüt yapısını inceleme | | | 13 | Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceleme | | | 14 | Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme | | | 15 | Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
, N. (Ed). (2006). Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
Yardımcı Kitaplar:
• MEGEB. Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/Dünya Bankası, Ankara,1998.
• Demirtaş, H., ve H., Güneş, “Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu”. Anı Yayıncılık, Ankara,2004.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|