|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT403B | Matematik Öğretiminde Özel Eğitim | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Etkili bir matematik öğretimi için alana özel öğretim yöntemlerinin öğretmen adayları tarafından kavranmasını ve benimsenmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | BETÜL DEMİR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Özel eğitimin, özel gereksinime muhtaç çocuğun tanımlarını yapacaklar. | 2 | Özel eğitimin içerisinde bulunan hastalıkları tanımlayacaklar. | 3 | Özel gereksinimli çocuğa uygulanan BEP programlarını bilecekler. | 4 | Özel eğitimin okul öncesi dönemde de önemli olduğunun farkına varacaklar. | 5 | ülkemizdeki özel eğitim kurum ve kuruluşlarını tanıyabilirler. | 6 | Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları sorunlarını tartışabilirler |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel Öğrenme alanları: Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenme | | | 2 | Bloom taksonomisi: Bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme | | | 3 | Temel Öğrenme yaklaşımları: Davranışçı yaklaşım, bütünlükçü yaklaşım, bilişsel gelişmeci yaklaşım | | | 4 | Temel Öğrenme yaklaşımları: Bilgi-işlem yaklaşımı, fonksiyonalist yaklaşım, bütünleştirici yaklaşım | | | 5 | Grup çalışması yoluyla öğrenme, işbirlikçi öğrenme | | | 6 | Problem çözme yoluyla öğrenme | | | 7 | Buluş yoluyla öğrenme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Çoklu zeka kuramı ve kavram haritaları, | | | 10 | Doğrudan anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem, rol oynama, örnek olay, bilgisayar destekli öğretim | | | 11 | Matematiksel öğrenme: İşlemsel ve kavramsal öğrenme | | | 12 | Matematiksel öğrenme: Kavram yanılgılarının teşhis edilmesi | | | 13 | Öğretim etkinlikleri(Sayılar): Doğal sayılar, tam sayılar, kesirler, ondalık sayılar, reel sayılar ve işlemlerinin öğretimi | | | 14 | Öğretim etkinlikleri (Geometri-Ölçme): Geometrik kavramlar ve özelliklerinin öğretimi | | | 15 | Öğretim Etkinlikleri(İstatistik-Olasılık ve Cebir) | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baki, Adnan. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayınları, Ankara Baykul, Yaşar. 2005; İlöğretimde Matematik Öğretimi, Pegama Yayıncılık, Ankara Altun, Murat. 2005; Matematik öğretimi, Aktüel Yayııncılık, Bursa Olkun , Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye. 2007; İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi Van De Walle, J. A. 2005, Elementary and Middle School Mathematics, Virginia Commonwealth University Bingölbali, E., Özmantar, M.F., 2009, İlöğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|