BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT403BMatematik Öğretiminde Özel EğitimZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Etkili bir matematik öğretimi için alana özel öğretim yöntemlerinin öğretmen adayları tarafından kavranmasını ve benimsenmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
BETÜL DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitimin, özel gereksinime muhtaç çocuğun tanımlarını yapacaklar.
2Özel eğitimin içerisinde bulunan hastalıkları tanımlayacaklar.
3Özel gereksinimli çocuğa uygulanan BEP programlarını bilecekler.
4Özel eğitimin okul öncesi dönemde de önemli olduğunun farkına varacaklar.
5ülkemizdeki özel eğitim kurum ve kuruluşlarını tanıyabilirler.
6Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları sorunlarını tartışabilirler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Öğrenme alanları: Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenme
2Bloom taksonomisi: Bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme
3Temel Öğrenme yaklaşımları: Davranışçı yaklaşım, bütünlükçü yaklaşım, bilişsel gelişmeci yaklaşım
4Temel Öğrenme yaklaşımları: Bilgi-işlem yaklaşımı, fonksiyonalist yaklaşım, bütünleştirici yaklaşım
5Grup çalışması yoluyla öğrenme, işbirlikçi öğrenme
6Problem çözme yoluyla öğrenme
7Buluş yoluyla öğrenme
8Ara sınav
9Çoklu zeka kuramı ve kavram haritaları,
10Doğrudan anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem, rol oynama, örnek olay, bilgisayar destekli öğretim
11Matematiksel öğrenme: İşlemsel ve kavramsal öğrenme
12Matematiksel öğrenme: Kavram yanılgılarının teşhis edilmesi
13Öğretim etkinlikleri(Sayılar): Doğal sayılar, tam sayılar, kesirler, ondalık sayılar, reel sayılar ve işlemlerinin öğretimi
14Öğretim etkinlikleri (Geometri-Ölçme): Geometrik kavramlar ve özelliklerinin öğretimi
15Öğretim Etkinlikleri(İstatistik-Olasılık ve Cebir)
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baki, Adnan. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayınları, Ankara Baykul, Yaşar. 2005; İlöğretimde Matematik Öğretimi, Pegama Yayıncılık, Ankara Altun, Murat. 2005; Matematik öğretimi, Aktüel Yayııncılık, Bursa Olkun , Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye. 2007; İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi Van De Walle, J. A. 2005, Elementary and Middle School Mathematics, Virginia Commonwealth University Bingölbali, E., Özmantar, M.F., 2009, İlöğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7642
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6636
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek