Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT401B | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı lisans öğrencilerini temel düzeyde bilimsel araştırma yapma yapma becerisine sahip ve bilimsel araştırmaları okuyup anlayabilecek düzeyde yetiştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar. Bilim ve bilimsel bilgiyi tanımlar. Bilimsel bilginin işlevlerini açıklar. Bilimsel bilginin amaçlarını yorumlar. Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar. Araştırma probleminin özelliklerini tanır. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının özelliklerini açıklar. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını karşılaştırır. Veri toplama araçlarını tanır. Veri toplama araçlarını araştırma amaçlarına göre karşılaştırır. Veri analizi tekniklerini tanır. Bir bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek ve küçük bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. Bir bilimsel araştırmayı inceleyip yorumlar. Küçük bir bilimsel araştırma tasarlar. Tasarlamış olduğu araştırmayı gerçekleştirir. Araştırmasını raporlaştırır. Bilimsel araştırmalarda etik kuralları tanır. Etik kurallara yaptığı araştırmada dikkat eder. Bilime ve bilimsel araştırmaya karşı olumlu tutum geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar. Bilim ve bilimsel bilgiyi tanımlar. Bilimsel bilginin işlevlerini açıklar. Bilimsel bilginin amaçlarını yorumlar. Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar. Araştırma probleminin özelliklerini tanır. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının özelliklerini açıklar. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını karşılaştırır. Veri toplama araçlarını tanır. Veri toplama araçlarını araştırma amaçlarına göre karşılaştırır. Veri analizi tekniklerini tanır. Bir bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek ve küçük bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. Bir bilimsel araştırmayı inceleyip yorumlar. Küçük bir bilimsel araştırma tasarlar. Tasarlamış olduğu araştırmayı gerçekleştirir. Araştırmasını raporlaştırır. Bilimsel araştırmalarda etik kuralları tanır. Etik kurallara yaptığı araştırmada dikkat eder. Bilime ve bilimsel araştırmaya karşı olumlu tutum geliştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar. | | | 2 | Bilimsel bilginin niteliği ve işlevi. | | | 3 | Bilimsel araştırma süreci. | | | 4 | Bilimsel araştırma problemi seçme ve tanımlama. | | | 5 | Nicel araştırmaların özellikleri. | | | 6 | Nicel araştırmaların özellikleri. | | | 7 | Veri toplama teknikleri. | | | 8 | Veri toplama araçlarında bulunması gereken özellikler. | | | 9 | Verilerin analizi. | | | 10 | Bilimsel araştırmanın raporlaştırılması. | | | 11 | Bilimsel araştırmalarda etik. | | | 12 | Matematik eğitiminde örnek araştırmaların incelenmesi. | | | 13 | Matematik eğitiminde örnek araştırmaların incelenmesi. | | | 14 | Matematik eğitiminde örnek araştırmaların incelenmesi. | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
CHALMERS, ALAN FRANCİS (1976), Bilim dedikleri: Bilimin doğası, statüsü ve yöntemleri üzerine bir değerlendirme. Çeviri: Hüsamettin Arslan, Ankara: Vadi Yayınları, 1994 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 4 | 5 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar | 3 | 4 | 12 |
Problem Çözümü | 2 | 1 | 2 |
Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|