BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT401BBilimsel Araştırma YöntemleriZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı lisans öğrencilerini temel düzeyde bilimsel araştırma yapma yapma becerisine sahip ve bilimsel araştırmaları okuyup anlayabilecek düzeyde yetiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar. Bilim ve bilimsel bilgiyi tanımlar. Bilimsel bilginin işlevlerini açıklar. Bilimsel bilginin amaçlarını yorumlar. Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar. Araştırma probleminin özelliklerini tanır. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının özelliklerini açıklar. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını karşılaştırır. Veri toplama araçlarını tanır. Veri toplama araçlarını araştırma amaçlarına göre karşılaştırır. Veri analizi tekniklerini tanır. Bir bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek ve küçük bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. Bir bilimsel araştırmayı inceleyip yorumlar. Küçük bir bilimsel araştırma tasarlar. Tasarlamış olduğu araştırmayı gerçekleştirir. Araştırmasını raporlaştırır. Bilimsel araştırmalarda etik kuralları tanır. Etik kurallara yaptığı araştırmada dikkat eder. Bilime ve bilimsel araştırmaya karşı olumlu tutum geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar. Bilim ve bilimsel bilgiyi tanımlar. Bilimsel bilginin işlevlerini açıklar. Bilimsel bilginin amaçlarını yorumlar. Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar. Araştırma probleminin özelliklerini tanır. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının özelliklerini açıklar. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını karşılaştırır. Veri toplama araçlarını tanır. Veri toplama araçlarını araştırma amaçlarına göre karşılaştırır. Veri analizi tekniklerini tanır. Bir bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek ve küçük bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. Bir bilimsel araştırmayı inceleyip yorumlar. Küçük bir bilimsel araştırma tasarlar. Tasarlamış olduğu araştırmayı gerçekleştirir. Araştırmasını raporlaştırır. Bilimsel araştırmalarda etik kuralları tanır. Etik kurallara yaptığı araştırmada dikkat eder. Bilime ve bilimsel araştırmaya karşı olumlu tutum geliştirir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar.
2Bilimsel bilginin niteliği ve işlevi.
3Bilimsel araştırma süreci.
4Bilimsel araştırma problemi seçme ve tanımlama.
5Nicel araştırmaların özellikleri.
6Nicel araştırmaların özellikleri.
7Veri toplama teknikleri.
8Veri toplama araçlarında bulunması gereken özellikler.
9Verilerin analizi.
10Bilimsel araştırmanın raporlaştırılması.
11Bilimsel araştırmalarda etik.
12Matematik eğitiminde örnek araştırmaların incelenmesi.
13Matematik eğitiminde örnek araştırmaların incelenmesi.
14Matematik eğitiminde örnek araştırmaların incelenmesi.
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
CHALMERS, ALAN FRANCİS (1976), Bilim dedikleri: Bilimin doğası, statüsü ve yöntemleri üzerine bir değerlendirme. Çeviri: Hüsamettin Arslan, Ankara: Vadi Yayınları, 1994
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı4520
Derse Katılım111
Laboratuvar3412
Problem Çözümü212
Rapor Hazırlama4312
Rol Oynama / Dramatize Etme111
Bireysel Çalışma2510
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6530
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek