BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT308BTopluma Hizmet UygulamalarıZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste matematik öğretmen adaylarına topluma gönüllü olarak hizmet üretme alışkanlığı kazandırmak, güncel toplumsal sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla işbirliği içinde grup çalışmaları yapma becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrenciler toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varacak
2Öğrenciler bu sorunlara çözüm üretmede istekli olacak
33. Öğrenciler çevredeki çeşitli toplumsal hizmetlere gönüllü olarak katılma isteği geliştirecek
44. Öğrenciler toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler geliştirir, uygular ve sonuçlarını değerlendirecek
55. Öğrenciler uygulamalarda takım çalışması yapma, işbirliğine dayalı çalışmalar yapma becerisi kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Topluma hizmet uygulamalarının önemi
2Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama
3Panel gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma
4Konferans gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma
5Kongre gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma
6Sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma
7Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma
8Ara sınav
9Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma
10Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma
11Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma
12Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
13Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
14Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
15Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kitabı: Aksoy, B. (2009). Topluma hizmet uygulamaları, Pegem Yayıncılık Ankara. Yardımcı Kitaplar: • Kuzucu, K. (2009) Topluma hizmet uygulamaları Pegem Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7642
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6636
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek