BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT309BÖzel Öğretim Yöntemleri-IZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özel Öğretim Yöntemleri- I dersi öğretmen adaylarının öğretim, yöntem ve teknik ve stratejilerini Fen ve Teknoloji Öğretimi dersinde nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak, bilimsel ve teknolojik alandaki gelişmelerden Fen ve Teknoloji Öğretimi derslerinde nasıl yararlanabileceklerini öğrenmelerini sağlamak. Fen ve Teknoloji Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar ve hazırlama becerilerini geliştirmeyi sağlamak amaçlarını taşımaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
BETÜL DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Özel öğretim yöntemlerini öğrenecek ve matematik derslerinde kullanabilecek
2Öğrenme teorilerini kavrayacak ve ders anlatımında kullanabilecek
3Ders destek materyallerini hazırlayacak ve derslerde kullanabilecek
4 matematik derslerinde öğretim amaçlı etkinlikler ve deneyler geliştirebilecek ve uygulayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen öğretimi, fen öğretiminin temel amaçları, fen okur yazarlığı, kavram öğretimi (kavram yanılgıları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, V diyagramları, vb.) , fen öğretiminde kullanılan yöntemler ve materyaller, 4.- 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programının incelenmesi (temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb. ) . Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenip değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim, bilimin tarihsel gelişimi ve bilimin özellikleri, bilimsel bilgi türleri
2Fen öğretimi, fen öğretiminin temel amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı
3Fen ve teknoloji öğretim programlarının temel felsefesi ve tanıtımı, mikro öğretim uygulamaları
4Öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları, öğrenme teorileri ve fende kullanımları, mikro öğretim uygulamaları
5Piaget öğrenme kuramı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
6Bruner, Gagne ve Ausubel öğrenme kuramları ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
7Öğrenme halkası yaklaşımı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
8Ara Sınav
9Yapılandırmacı öğrenme kuramı ve özellikleri, mikro öğretim uygulamaları
10Yapılandırmacı kuramın öğretim modelleri (4E, 5E ve 7E) ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
11Çoklu zeka kuramı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
12Kavram öğretimi, önemi ve kavram geliştirme süreçleri, mikro öğretim uygulamaları
13Kavram yanılgıları, tespit edilmeleri ve kavramsal değişim, mikro öğretim uygulamaları
14Kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, kavram ağı, bilgi haritası, zihin haritası, mikro öğretim uygulamaları
15Çalışma yaprakları, kavram karikatürleri, V-diyagramları, kavramsal değişim metinleri, mikro öğretim uygulamaları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Orhan KARAMUSTAFAOĞLU, Anı Yayıncılık, 3. Baskı Yardımcı Kitaplar: Özel Öğretim Yöntemleri, Cevat Alkan ve Mehmet Kurt, 3. Baskı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7642
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6636
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek