|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT206B | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretim teknolojilerindeki gelişimleri kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile program ilişkilerini kavrayabilme, Araç gereçlerin öğretimdeki yerini kavrayabilme, Tasarım, öğe ve ilişkisini bilebilme, Öğretmenin sık kullanacağı materyalleri hazırlayabilme, Bilgisayar destekli öğretim ortamlarını ve özelliklerini tanıyabilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ufuk TÖMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek | 2 | Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek | 3 | Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek | 4 | Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek | 5 | Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek | 6 | Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar | yok | yok | 2 | çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, | yok | yok | 3 | öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı | yok | yok | 4 | okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi | yok | yok | 5 | uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi | yok | yok | 6 | öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri | yok | yok | 7 | çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | bilgisayar temelli gereçler | yok | yok | 10 | eğitim yazılımlarının incelenmesi | yok | yok | 11 | çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi | yok | yok | 12 | İnternet ve uzaktan eğitim | yok | yok | 13 | görsel tasarım ilkeleri | yok | yok | 14 | öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar | yok | yok | 15 | Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. | yok | yok | 16 | Final Sınavı | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yiğit N., Alev N., Altun T., Özmen H., Akyıldız S., (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım, Akademi Yayınevi, Trabzon Yardımcı Kitaplar:
Özcan Devel – Eralp Altun (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegema Yayıncılık
Seferoğlu, S. Sadi (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegema
Kaya, Z. (2005) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegema
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 6 | 84 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 7 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|