BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT205BÖğretim İlke ve YöntemleriZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ilhan ilter
Öğrenme Çıktıları
17. Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğelerini açıklar
28. Öğretimde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri kavrar
39. Eğitim öğretimde kullanılan plan çeşitlerini kavrar
410. Yıllık, ünite ve günlük planlara örnekler hazırlar
511. Eğitimde kullanılan temel öğretim yaklaşımlarını açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretimle ilgili temel kavramlar
2Öğrenme ve öğretim ilkeleri
3Öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları
4Öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri)
5Öğrenme ve öğretim stratejileri
6Öğrenme yöntem ve teknikleri
7Öğretim yöntem ve teknikleri
8Öğretim yöntem ve teknikleri
9Ara sınav
10Öğretim yöntem ve teknikleri
11Öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulama ile ilişkisi
12Öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulama ile ilişkisi,
13Öğretim araç ve gereçleri
14Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklar
15Öğretmen yeterlikleri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Çepni, S., Ayas, A., Ekiz, D., ve Akyıldız, S. (2008) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Trabzon Yardımcı Kitaplar: • Tan, Ş. (2007). (Ed). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara. • Saracaloğlu, A.S. & Bahar, H. H. (2007). (ed). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans Yayıcılık, İstanbul. • Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12323
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12424
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek