|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT102B | Soyut Matematik | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Soyut Matematik Derslerinde güdülen amaç, çağımızda matematiğe temel olan başlıca kavramları öğrencilere algılatmaktır. Önermeler, mantık, kümeler, bağıntı ve fonksiyonlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Matematiğe ilişkin temel kavramları (aksiyom, teorem, ispat) tanımlayacak | 2 | 2. Matematiksel ispat yöntemlerini kavrayacak, mantığı anlayacaklar | 3 | 3. Küme kavramını kavrar ve kümeler üzerinde tanımlanan işlemleri ve bunlarla ilgili özellikleri bilecek. | 4 | 4. Bağıntı ve bağıntı türlerini bilir ve bağıntıların özellikleri ile ilgili uygulamalar yapacak | 5 | 5. Fonksiyon kavramını ve çeşitlerini bilir ve uygulamalar yapacak | 6 | 6. Problemi çözmek için doğal bir dil geliştirebilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Aksiyom ve teorem kavramlarının açıklanması. Doğrudan ve dolaylı matematiksel ispat yöntemlerinin açıklanması. Sembolik mantık ile ilgili aksiyom ve teoremler, sembolik mantık ile ilgili uygulamalar. Önermeler, Evrensel ve varlıksal niceleyiciler, küme kavramının açıklanması, küme kavramı ile ilgili işlemler. Küme ailesi, Kartezyen çarpım kümesi ve grafik çizimi, bağıntı kavramı ve özellikleri, bağıntı türleri, denklik ve sıralama bağıntıları, bu bağıntıların özellikleri. Fonksiyon kavramı, içine, örten, bire-bir, sabit, birim fonksiyonlar, fonksiyonların bileşkesi, ters fonksiyonlar, tek ve çift fonksiyon, işaret fonksiyonu, mutlak değer fonksiyonu ve fonksiyonlarla ilgili uygulamalar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Önermeler ve Temel Özellikleri | | | 2 | İspat ve İspat Yöntemleri | | | 3 | Açık önerme ve niceleyiciler | | | 4 | Kümeler Teorisi, İkili İşlemler | | | 5 | Kümelerin arakesiti, birleşimi ve farkı | | | 6 | Kümeler ailesi | | | 7 | Kümelerin kartezyen çarpımı | | | 8 | Bağıntılar | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Denklik Bağıntısı ve Sıralama Bağıntısı | | | 11 | Fonksiyonlar | | | 12 | Birebir ve örten fonksiyonlar. | | | 13 | Tek, çift ve peryodik fonksiyonlar | | | 14 | Mutlak değer fonksiyonu, işaret fonk ve grafiği | | | 15 | Supremum ve infumum | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Akkaş, S., Hacısalihoğlu, H.H., Özel, Z., Sabuncuoğlu, A., 2002, Soyut Matematik, Ankara.
Özer, O., Çoker, D., Taş, K. , 1996, Soyut Matematik, İzgi Yayınevi.
Çallıalp, F. 2005; Örneklerle Soyut Matematik I, Birsen Yayınevi, İstanbul
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|