Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT111B | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin
yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma
becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Inst. Yeliz BAŞAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yabancı dil eğitiminin amacı İngilizce’nin okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi dil becerilerinin entegre edilerek öğretilmesidir. | 2 | Bu dersin içeriğini konu bağlamında verilen gramer kuralları, etkin kelime kullanımı, etkin sözlük kullanımı okuduğunu anlama, ders dışı okuma, | 3 | cümle ve paragraf yazımı, | 4 | karşılıklı konuşma, sözlü üretim, ikili ve grup tartışmaları, topluluk önünde konuşma, | 5 | kelime oyunları, telaffuz alıştırmaları ve portfolyo değerlendirmesi oluşturmaktadır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel gramer yapıları ile ilgili konu anlatımları ve öğrencilerin bu konularla
alakalı okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirecek alıştırmalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Zamirler | | | 2 | Emir Cümleleri
İngilizce Cümlelerde Öğe Dizilişi | | | 3 | To be - olmak | | | 4 | There is / There are
Have got / Has Got
| | | 5 | İsimler
Sayılabilen / Sayılamayan
Tekil ve Çoğul | | | 6 | Nicelik sıfatları
Some / any / much / many / little / a litlle / few / a
few | | | 7 | Nicelik Sıfatları
Lots of / a lot of / several / a bit / how many? /
how much?
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Geniş zaman | | | 10 | Geniş zaman sıklık zarfları | | | 11 | Şimdiki zaman | | | 12 | 12 Geniş zaman ve Şimdiki Zaman’ın
karşılaştırılmalı incelenmesi | | | 13 | Geçmiş zaman
To be - olmakşlenen zamanların tekrarı | | | 14 | Geçmiş zaman
To do - yapmak | | | 15 | İşlenen zamanların tekrarı | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
English with Us, Ahmet Serkan TANRIÖVER, Hacer
TERCANLI, Hayrettin KÖROĞLU, Selçuk YAZICI
More Main Points, Serpil DAÇE |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 3 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|