BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT107BEğitim Bilimine GirişZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının eğitim kavramlarına ilişkin metaforlarını ortaya koymak, farklı eğitim kavramlar edinmelerini sağlamak ayrıca dört yıl boyunca kazanılacak öğretmenlik bilgi ve becerilerini özünü oluşturmaktır. Eğitimin tarihi toplumsal, bilimsel, ekonomik ve hukuki boyutlarının ortaya konulması amaçlanmıştır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Yavuz Değirmenci
Öğrenme Çıktıları
11. Eğitimin kavramsal temellerini açıklayabilme
22. Eğitimin amaç ve işlevlerini açıklayabilme
33. Eğitim türleri, eğitimin boyutlarını analiz etme
44. Eğitim ve kültür ilişkisini kavrayabilme
55. Eğitimin ögelerini sıralayabilme
66. Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı Örtük Programını tanımlayabilme
77. Eğitimde hedef yazabilme
88. Eğitimin psikolojik temellerini kavrama
99. Eğitimin hukuki temellerini kavrama
1010. Eğitimin sosyolojik temellerini kavrama
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim nedir? eğitimin yamamızda önemi, eğitimin toplumsal, siyasal, ekonomik işlevleri, örgün eğitim, yaygın eğitim, eğitim türleri, eğitim kültür ilişkisi, eğitim ögeleri, eğitim programı, öğretim programı, örtük program, eğitimde hedef yazma, öğrenme öğretim, programı, strateji teknik yöntem,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2Eğitimin Kavramsal Temelleri
3Eğitim Türleri, Eğitimin Boyutları amaç ve işlevleri
4Eğitim ve Kültür İlişkisi
5Eğitimim Ögeleri
6Eğitim Programı Öğretim Programı, Ders Programı Örtük Programı
7Eğitim Uygulamalarında İyi Örnekler
8Ara Sınavlar
9Eğitim Programında Hedef Davranışlar, Kazanımlar, Becerileri Değerleri
10Eğitimde Hedef Yazma
11Eğitim ve Bilim Arasındaki İlişkisi/ Bir Bilim Olarak Eğitimim Bilimsel Temelleri
12Eğitimin Toplumsal Temelleri
13Eğitimin Psikolojik Temelleri
14Eğitimin hukuki Temelleri
15Eğitimde Etkinlik Geliştirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tanrıöğen, A. ve Diğer.(2007).Eğitim Bilimine Giriş. (edit: Durmuş Ekiz ve Haydar DURUKAN) İstanbul: Lisans Yayıncılık Demirel, Ö.(2011) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Okuma13226
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
ÖÇ8          
ÖÇ9          
ÖÇ10          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek