Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT107B | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının eğitim kavramlarına ilişkin metaforlarını ortaya koymak, farklı eğitim kavramlar edinmelerini sağlamak ayrıca dört yıl boyunca kazanılacak öğretmenlik bilgi ve becerilerini özünü oluşturmaktır. Eğitimin tarihi toplumsal, bilimsel, ekonomik ve hukuki boyutlarının ortaya konulması amaçlanmıştır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Yavuz Değirmenci |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Eğitimin kavramsal temellerini açıklayabilme | 2 | 2. Eğitimin amaç ve işlevlerini açıklayabilme | 3 | 3. Eğitim türleri, eğitimin boyutlarını analiz etme | 4 | 4. Eğitim ve kültür ilişkisini kavrayabilme | 5 | 5. Eğitimin ögelerini sıralayabilme | 6 | 6. Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı Örtük Programını tanımlayabilme | 7 | 7. Eğitimde hedef yazabilme | 8 | 8. Eğitimin psikolojik temellerini kavrama | 9 | 9. Eğitimin hukuki temellerini kavrama | 10 | 10. Eğitimin sosyolojik temellerini kavrama |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim nedir? eğitimin yamamızda önemi, eğitimin toplumsal, siyasal, ekonomik işlevleri, örgün eğitim, yaygın eğitim, eğitim türleri, eğitim kültür ilişkisi, eğitim ögeleri, eğitim programı, öğretim programı, örtük program, eğitimde hedef yazma, öğrenme öğretim, programı, strateji teknik yöntem, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | | | 2 | Eğitimin Kavramsal Temelleri | | | 3 | Eğitim Türleri, Eğitimin Boyutları amaç ve işlevleri | | | 4 | Eğitim ve Kültür İlişkisi | | | 5 | Eğitimim Ögeleri | | | 6 | Eğitim Programı Öğretim Programı, Ders Programı Örtük Programı | | | 7 | Eğitim Uygulamalarında İyi Örnekler | | | 8 | Ara Sınavlar | | | 9 | Eğitim Programında Hedef Davranışlar, Kazanımlar, Becerileri Değerleri | | | 10 | Eğitimde Hedef Yazma | | | 11 | Eğitim ve Bilim Arasındaki İlişkisi/ Bir Bilim Olarak Eğitimim Bilimsel Temelleri | | | 12 | Eğitimin Toplumsal Temelleri | | | 13 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | | | 14 | Eğitimin hukuki Temelleri | | | 15 | Eğitimde Etkinlik Geliştirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tanrıöğen, A. ve Diğer.(2007).Eğitim Bilimine Giriş. (edit: Durmuş Ekiz ve Haydar DURUKAN) İstanbul: Lisans Yayıncılık
Demirel, Ö.(2011) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|