BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT103BMatematik TarihiZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
M. Ö. 50 000 yıllarından itibaren matematiğn tarihsel gelişimini vermek.Öğrencilerin Çin ve Babil matematiğinden başlayarak matematiğin tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olmaları, günlük ihtiyaçlardan doğan matematiğin tarihsel gelişim içerisinde nasıl formal bir yapı kazandığını fark etmeleri, doğu ve batı matematiğini birbirinden ayıran özelliklere vurgu yapılarak matematiğin çok kültürlü yapısını kavramaları, bugün kullanmış olduğumuz matematiksel kavramların kökenlerine ilişkin bir bakış kazanmaları amaçlanmıştır. Ayrıca, matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyelin öğrenciler tarafından fark edilmesi ve matematiğin bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü fark etmeleri amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Önemli matematiksel kavramların tarihsel gelişimini açıklayacak .
2Matematiğin çok kültürlü yapısını kavrayacak.
3Bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde matematiğin oynadığı rolü açıklayacak.
4Matematik tarihinden seçilen özel durumları matematik öğretimi sürecinde kullanabilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematik tarihinin matematik eğitimindeki rolü, Günlük ihtiyaçlardan doğan matematik, Eski Mısır ve Babil matematiği, Eski Yunan Matematiği: Thales, Pythagoras , Hippocrates ve Eudoxous, Eski Yunan Matematiği: Euclid , Archimedes ve Eratothenes, Eski Yunan Matematiği: Appolonius, Ptolemy, Heron ve Diophantus, Brahmagupta, 8-15. asır İslam Dünyası Matematikçileri: Harezmi, Banu Musa, 8-15. asır İslam Dünyası Matematikçileri: Abu Kamil, Abul Vefa, Al-Karkhi, 8-15. asır İslam Dünyası Matematikçileri: Omer Hayyam, El Biruni, Doğudan yükselen ışık: Uluğ Bey, Kadızade, Ali Kuşçu, Çağdaş matematiğin doğuşu, Öğrenci sunumları, Öğrenci sunumları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik tarihinin matematik eğitimindeki rolü
2Günlük ihtiyaçlardan doğan matematik
3Eski Mısır ve Babil matematiği
4Eski Yunan Matematiği: Thales, Pythagoras , Hippocrates ve Eudoxous
5Eski Yunan Matematiği: Euclid , Archimedes ve Eratothenes
6Eski Yunan Matematiği: Appolonius, Ptolemy, Heron ve Diophantus
7Brahmagupta
8Ara Sınavlar
98-15. asır İslam Dünyası Matematikçileri: Harezmi, Banu Musa
108-15. asır İslam Dünyası Matematikçileri: Abu Kamil, Abul Vefa, Al-Karkhi
118-15. asır İslam Dünyası Matematikçileri: Omer Hayyam, El Biruni
12Doğudan yükselen ışık: Uluğ Bey, Kadızade, Ali Kuşçu
13Çağdaş matematiğin doğuşu
14Öğrenci sunumları
15Öğrenci sunumları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Lütfi GÖKER, 1981, Matematik Tarihi Prof. Dr. Ali DÖNMEZ, 1995, Matematik Tarihi Yardımcı Kitaplar: 1. Lütfi GÖKER, 1981, Matematik Tarihi 2. Prof. Dr. Ali DÖNMEZ, 1995, Matematik Tarihi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7749
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)149
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek