BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT404BMatematik Öğretiminde ModellemeZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Gerçek hayat probleminin bağlamına uygun matematiksel modeller kurma gibi matematiksel modelleme becerilerini geliştirmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Gerçek hayat probleminin bağlamına uygun matematiksel modeller kurma gibi matematiksel modelleme becerilerini geliştirir.
2Matematiksel bilgi ve becerilerini gerçek hayat problemlerini çözmede kullanır.
3Matematik dilini, sembolik sistemini, diyagram ve grafik gibi farklı gösterimleri kullanarak matematiksel düşünme ve iletişim becerilerini geliştirir.
4Modelleme çalışmalarında ve problem çözmede teknoloji kullanır.
5Modelleme etkinliklerinin karakteristik özelliklerini belirler.
6Modelleme yeterlikleri ve süreçleri ile ilgili farkındalık geliştirir.
7Matematik eğitimi ve öğretiminde modelleme etkinliklerinin etkili kullanımı konusunda uygulamalar yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Modelleme ile ilgili araştırmalar. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri, Matematiksel modelleme becerisi ve süreci. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Dersin tanıtımı. Matematiksel modelleme nedir? Günlük hayatta modellemenin yeri ve önemi.
2 Modelleme ile ilgili araştırmalar. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
3 Modelleme çeşitleri. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
4 Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
5 Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
6 Matematiksel modelleme becerisi ve süreci. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
7 Modelleme yeterlikleri (Düzeylere göre belirleme). Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
8 Örnek modelleme uygulamaları ve etkinlikler – Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
9Arasınav
10 Örnek modelleme uygulamaları ve etkinlikler – Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
11 Model oluşturma etkinlikleri ve özellikleri. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
12 Modelleme çalışmalarının değerlendirilmesi. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
13 Öğrenciler tarafından hazırlanan modelleme çalışmaları.
14 Öğrenciler tarafından hazırlanan modelleme çalışmaları.
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Blum, W., Galbraith, P.L., Henn, H-W & Niss, M. (2007). Modelling and Applications in Mathematics Education. The 14th ICMI (International Commission on Mathematical Instruction) Study. Volume 10. Springer: New York. 2.KERTİL, M. (2008). Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Modelleme Sürecinde İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6636
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6636
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)187
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek