BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT402BMatematik FelsefesiZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi dikkate alınarak öğretmen adaylarının matematik felsefesi ve bu felsefenin temel kuramları hakkında bilgi edinerek matematiğin doğası ile gerçek dünyaya uygulanabilirliği açısından bağlantılar kurabilmelerine olanak sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç. Dr. Tuba AĞIRMAN AYDIN
Öğrenme Çıktıları
1Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisini anlayabilmek
2Matematiğin temellerini anlayabilmek
3Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirliği anlayabilmek
4Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmalarını anlayabilmek
5Matematik felsefesinde temel kuramları kavrayabilmek
6Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurabilmek
7felsefe ile matematik arasındaki bağıntıyı anlayabilmek
8Kavramlar arası analiz yapabilmek
9Matematikte soyut somut ilişkisini kurabilmek
10Matematiğin ne olduğu ile ilgili kendi fikirlerini tartışabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim ve Matematik Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi Sayılar, kümeler, fonksiyonlar v.b matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları Sayılar, kümeler, fonksiyonlar v.b matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları Matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler Matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik nedir
2Matematik ve bilim.
3Matematiğin bilimdeki yeri
4Matematiksel düşünme yöntemleri.
5İndüktif dedüktif ayrımı.
6Çeşitli matematiksel kavramların ve önermelerin anlamları.
7Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik.
8Ara Sınav
9Matematikte bunalımlar.
10Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler.
11Mantıkçılık.
12Biçimcilik.
13Sezgicilik.
14Yapısalcılık; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları.
15Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Matematik Felsefesi(EDİTÖR:Bekir S GÜR)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım8324
Bireysel Çalışma5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7642
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
ÖÇ8          
ÖÇ9          
ÖÇ10          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek