BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT405BMantıksal Akıl YürütmeZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci bilişsel psikolojide geçen bazı kavramları tanıyacak, bu kavramların matematik eğitimi için önemini bilecek ve matematik eğitimi ile bilişsel psikoloji arasındaki ilişkiyi anlayacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Bilişsel psikolojide geçen bazı kavramları bilecektir.
2Matematik eğitiminde bilişsel psikoloji kavramları kullanılarak yapılan çalışmaları anlayabilecektir.
3Bilişsel psikolojide geçen bazı kavramların matematik eğitimi için önemini bilecektir.
4Matematik eğitimi ile bilişsel psikoloji arasında ilişkiyi anlayacaktır.
5Matematik eğitimindeki bilişsel psikoloji kavramlarını kullanabileceği çalışmalar yapabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dikkat, algı gibi psikoloji ile ilgili kavramları tanıma, matematik eğitimi için önemli olan biliş, üst biliş, öz-düzenleme kavramlarını bilme ve birbirinden ayırt edebilme, aritmetikten cebire geçiş sürecini bilişsel açıdan anlamlandırma, analojik akıl yürütmeyi bilme ve problemlere uygulama, çeşitli matematiksel akıl yürütme türlerini tanıma, matematiğin öğrenilmesine engel olabilecek bilişsel çarpıtma ve olumsuz otomatik düşünce kavramlarını tanıma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımıOkumalar: Goldstein, 2013 (s. 102-155)
2AlgıOkumalar: Goldstein, 2013 (s. 156-211)
3DikkatOkumalar: Öztürk (2017) Akın (2013) Akın ve Arabacı (2011) Akpunar (2011)
4Biliş ve üst bilişOkumalar: Öztürk (2017) Akın (2013)
5Öz-düzenlemeOkumalar: Akkan (2009)
6Aritmetikten cebire geçiş süreciOkumalar: Goldstein, 2013 (s. 554-659) Solso, Maclin & Maclin, 2014 (s.518)
7Analojik akıl yürütmeOkumalar: Goldstein, 2013 (s. 554-659) Solso, Maclin & Maclin, 2014 (s.518)
8Ara Sınavlar
9Yaratıcı problem çözme Tümevarımsal akıl yürütme Tümdengelimli akıl yürütme Okumalar: Goldstein, 2013 (s. 554-659) Solso, Maclin & Maclin, 2014 (s.518)
10Sezgi ve sezgisel kestirme yollarıOkumalar: Goldstein, 2013 (s. 554-659) Solso, Maclin & Maclin, 2014 (s.518)
11Bilişsel çarpıtma ve matematik dersindeki bilişsel çarpıtmalarOkumalar: Ağır (2007)
12Otomatik düşünce ve matematik dersindeki otomatik düşüncelerOkumalar: Ağır (2007)
13İçgörü ve algısal set oluşturmaOkumalar: Goldstein, 2013 (s. 554-659) Solso, Maclin & Maclin, 2014 (s.518)
14Dersin genel değerlendirmesi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları • Diğer Kaynaklar: • Ağır, M. (2007). Üniversite öğrencilerinin bilişsel çarpıtma düzeyleri ile problem çözme becerileri ve umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayınlanmamış doktora tezi), İstanbul: İstanbul Üniversitesi. • Akın, A. (2013). Güncel psikolojik kavramlar 1: Pozitif psikoloji. Sakaya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü • Akın, A. ve Abacı, R. (2011). Biliş ötesi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. • Akkan, Y. (2009). İlköğretim öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi. • Goldstein, E. B. (2013). Bilişsel Psikoloji. (Çev. O. Gündüz) İstanbul: Kaknüs Yayınları. • Öztürk, M. (2017). Matematik öğretmeni ve öğretmen adaylarının ispat yapma süreçlerinin bilişsel açısından incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum. • Solso, R. L., Maclin, M. K. and Maclin, O. H. (2014). Bilişsel Psikoloji. (Çev. A. Ayçiçeği-Dinn) İstanbul: Kitabevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek