BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT401BMatematikte Problem ÇözmeZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı matematik öğretmenlerinin rutin olan ve olmayan problemleri çözme becerisine sahip şekilde yetiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Farklı problem çözme yaklaşımlarını tanır ve karşılaştırır.
2Problem çözme sürecinin adımlarını açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir? Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci. Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi. Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler. Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler. Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler. Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Problem ve problem çeşitlerinin incelenmesi.
2Problem çözme yaklaşımlarının incelenmesi.
3Problem çözme süreci ve problem çözme stratejileri.
4Problem kurma ve problemlerin karmaşıklık düzeyleri.
5Problem çözmede üstbiliş
6Matematik ders kitaplarındaki problemlerin incelenmesi.
7Rutin olmayan problemlerin incelenmesi
8Ara sınav
9Okul öncesinde ve özel eğitimde problem çözme öğretimi
10Problem çözme ve problem kurma temelli öğretim
11Uluslararası sınavlar (TIMMS-PISA) bağlam temelli problemler
12Problem çözmeyi etkileyen unsurlar
13Problem kurma
14Problem çözme ve kurmada modeller
15Örnek problemleri çözer
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Albayrak, M. (2022). Öğrenci, Öğretmen ve Aile İçin Problem Kurma-Çözme El Kitabı. Vizetek Yayıncılık Yazgan, Y. & Arslan, Ç. (2022). Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri. Pegem Akademi Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı133
Rapor Hazırlama51155
Rapor Sunma5420
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13231111111
ÖÇ22312111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek