|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT302B | Cebir Öğretimi | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere ortaokul düzeyindeki cebir konularında bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Mesut Öztürk | Öğrenme Çıktıları | 1 | Cebir hakkında bilgi sahibi olmaları, cebirin gerekliğini fark etmeleri ve cebir öğrenme alanını tanımaları, | 2 | Cebirin tarihsel gelişimi bilmeleri ve bu gelişimi aritmetikten cebire geçiş sürecine yansıtabilmeleri | 3 | Cebirsel düşünme hakkında bilgi sahibi olmaları ve cebirsel düşünebilmeleri, | 4 | Cebir öğrenimini bilmeleri ve cebirdeki kavram yanılgıları hakkında bilgi sahibi olmaları | 5 | 5-8. sınıf seviyelerinde cebir öğretimini öğrenmek, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere ortaokul düzeyindeki cebir konularında bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | Cebir nedir?
Cebir öğrenme neden gereklidir?
Cebir öğrenme alanı neleri içerir? | | | 3 | Cebirin tarihsel gelişimi | | | 4 | Aritmetikten cebire geçiş süreci | | | 5 | Cebirsel düşünme | | | 6 | Cebirsel düşünme | | | 7 | Cebir öğrenimi
Cebirdeki kavram yanılgıları
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Cebirdeki kavram yanılgıları | | | 10 | Cebir öğretiminde teknoloji kullanımı
Cebir öğretiminde üst bilişin rolü
Öz-düzenlemeli öğrenme ile cebir öğretimi
| | | 11 | 5. sınıf cebir konularının öğretimi | | | 12 | 6. sınıf cebir konularının öğretimi | | | 13 | 7. sınıf cebir konularının öğretimi | | | 14 | 8. sınıf cebir konularının öğretimi | | | 15 | Dersin genel değerlendirmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders notları
• Diğer Kaynaklar:
• Akkan, Y. (2009). İlköğretim öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi (Yayınlanmış doktora tezi) Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
• Akkan, Y. (2016). Cebirsel düşünme. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat içinde, Matematik eğitiminde teoriler (s. 43-64). Ankara: Pegem Akademi.
• Akkaya, R., & Durmuş, S. (2006). İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12.
• Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi.
• Arslan, A. (2016). Öğretim stratejileri ve öğrenme stratejileri: Öz düzenlemeli öğrenme. T. Yanpar-Yelken içinde, Öğretim ilke ve yöntemleri (3. baskı, s. 185-222). Ankara: Anı Yayıncılık.
• Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
• Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar) (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
• Cajori, F. (2014). Matematik tarihi. (D. İlalan, Çev.) Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş.
• Oktaç, A. (2009). Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları. E. Bingölbali, & M. F. Özmantar içinde, İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (s. 241-260). Ankara: pegem Akademi.
• Özdemir, E. Y., & Sarı, S. (2016). Matematik öğrenme ve problem çözmede üstbilişin rolü. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat içinde, Matematik eğitiminde teoriler (s. 655-676). Ankara: Pegem Akademi.
• Tanışlı, D. (2013). Matematikte örüntülerin keşfi. İ. Ö. Zembat, F. Özmantar, B. Erhan, H. Şandır, & A. Delice içinde, Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar (s. 659-679). Ankara: Pegem Akademi.
• TC Milli Eğitim Bakanlığı, [MEB]. (2017). Matematik dersi öğretim programı: İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
• Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı). (S. Durmuş, Ed., & İ. Ö. Zembat, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12.
• Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi.
• Arslan, A. (2016). Öğretim stratejileri ve öğrenme stratejileri: Öz düzenlemeli öğrenme. T. Yanpar-Yelken içinde, Öğretim ilke ve yöntemleri (3. baskı, s. 185-222). Ankara: Anı Yayıncılık.
• Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
• Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar) (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
• Cajori, F. (2014). Matematik tarihi. (D. İlalan, Çev.) Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş.
• Oktaç, A. (2009). Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları. E. Bingölbali, & M. F. Özmantar içinde, İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (s. 241-260). Ankara: pegem Akademi.
• Özdemir, E. Y., & Sarı, S. (2016). Matematik öğrenme ve problem çözmede üstbilişin rolü. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat içinde, Matematik eğitiminde teoriler (s. 655-676). Ankara: Pegem Akademi.
• Tanışlı, D. (2013). Matematikte örüntülerin keşfi. İ. Ö. Zembat, F. Özmantar, B. Erhan, H. Şandır, & A. Delice içinde, Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar (s. 659-679). Ankara: Pegem Akademi.
• TC Milli Eğitim Bakanlığı, [MEB]. (2017). Matematik dersi öğretim programı: İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
• Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı). (S. Durmuş, Ed., & İ. Ö. Zembat, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 1 | 6 | 6 | Soru-Yanıt | 2 | 5 | 10 | Takım/Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 | Gösterme | 2 | 10 | 20 | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 | Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 | Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 | Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 2 | 5 | 10 | Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|