BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT302BCebir ÖğretimiZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere ortaokul düzeyindeki cebir konularında bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mesut Öztürk
Öğrenme Çıktıları
1Cebir hakkında bilgi sahibi olmaları, cebirin gerekliğini fark etmeleri ve cebir öğrenme alanını tanımaları,
2Cebirin tarihsel gelişimi bilmeleri ve bu gelişimi aritmetikten cebire geçiş sürecine yansıtabilmeleri
3Cebirsel düşünme hakkında bilgi sahibi olmaları ve cebirsel düşünebilmeleri,
4Cebir öğrenimini bilmeleri ve cebirdeki kavram yanılgıları hakkında bilgi sahibi olmaları
55-8. sınıf seviyelerinde cebir öğretimini öğrenmek,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere ortaokul düzeyindeki cebir konularında bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2Cebir nedir? Cebir öğrenme neden gereklidir? Cebir öğrenme alanı neleri içerir?
3Cebirin tarihsel gelişimi
4Aritmetikten cebire geçiş süreci
5Cebirsel düşünme
6Cebirsel düşünme
7 Cebir öğrenimi  Cebirdeki kavram yanılgıları
8Ara Sınav
9Cebirdeki kavram yanılgıları
10 Cebir öğretiminde teknoloji kullanımı  Cebir öğretiminde üst bilişin rolü  Öz-düzenlemeli öğrenme ile cebir öğretimi
115. sınıf cebir konularının öğretimi
126. sınıf cebir konularının öğretimi
137. sınıf cebir konularının öğretimi
148. sınıf cebir konularının öğretimi
15Dersin genel değerlendirmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları • Diğer Kaynaklar: • Akkan, Y. (2009). İlköğretim öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi (Yayınlanmış doktora tezi) Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. • Akkan, Y. (2016). Cebirsel düşünme. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat içinde, Matematik eğitiminde teoriler (s. 43-64). Ankara: Pegem Akademi. • Akkaya, R., & Durmuş, S. (2006). İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12. • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi. • Arslan, A. (2016). Öğretim stratejileri ve öğrenme stratejileri: Öz düzenlemeli öğrenme. T. Yanpar-Yelken içinde, Öğretim ilke ve yöntemleri (3. baskı, s. 185-222). Ankara: Anı Yayıncılık. • Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi. • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar) (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi. • Cajori, F. (2014). Matematik tarihi. (D. İlalan, Çev.) Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. • Oktaç, A. (2009). Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları. E. Bingölbali, & M. F. Özmantar içinde, İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (s. 241-260). Ankara: pegem Akademi. • Özdemir, E. Y., & Sarı, S. (2016). Matematik öğrenme ve problem çözmede üstbilişin rolü. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat içinde, Matematik eğitiminde teoriler (s. 655-676). Ankara: Pegem Akademi. • Tanışlı, D. (2013). Matematikte örüntülerin keşfi. İ. Ö. Zembat, F. Özmantar, B. Erhan, H. Şandır, & A. Delice içinde, Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar (s. 659-679). Ankara: Pegem Akademi. • TC Milli Eğitim Bakanlığı, [MEB]. (2017). Matematik dersi öğretim programı: İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. • Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı). (S. Durmuş, Ed., & İ. Ö. Zembat, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12. • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi. • Arslan, A. (2016). Öğretim stratejileri ve öğrenme stratejileri: Öz düzenlemeli öğrenme. T. Yanpar-Yelken içinde, Öğretim ilke ve yöntemleri (3. baskı, s. 185-222). Ankara: Anı Yayıncılık. • Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi. • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar) (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi. • Cajori, F. (2014). Matematik tarihi. (D. İlalan, Çev.) Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. • Oktaç, A. (2009). Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları. E. Bingölbali, & M. F. Özmantar içinde, İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (s. 241-260). Ankara: pegem Akademi. • Özdemir, E. Y., & Sarı, S. (2016). Matematik öğrenme ve problem çözmede üstbilişin rolü. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat içinde, Matematik eğitiminde teoriler (s. 655-676). Ankara: Pegem Akademi. • Tanışlı, D. (2013). Matematikte örüntülerin keşfi. İ. Ö. Zembat, F. Özmantar, B. Erhan, H. Şandır, & A. Delice içinde, Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar (s. 659-679). Ankara: Pegem Akademi. • TC Milli Eğitim Bakanlığı, [MEB]. (2017). Matematik dersi öğretim programı: İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. • Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı). (S. Durmuş, Ed., & İ. Ö. Zembat, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma166
Soru-Yanıt2510
Takım/Grup Çalışması3515
Gösterme21020
Beyin Fırtınası2510
Rapor Hazırlama21020
Rapor Sunma2510
Proje Hazırlama2510
Rol Oynama / Dramatize Etme2510
Bireysel Çalışma2816
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14311111122
ÖÇ24352123211
ÖÇ34211121311
ÖÇ43321111232
ÖÇ52411213344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek