Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT303B | Geometri ve Ölçme Öğretimi | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının temel geometri ve ölçme kavram ve yapılarını anlayarak bu yapılar arasındaki ilişkileri geometri ve ölçme materyalleri yardımıyla ilişkilendirmelerini sağlamak; geometri ve ölçme konularındaki kavram yanılgılarını belirleyerek günlük hayatla ilişkilendirecek becerileri geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Betül KÜÇÜK DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Van Hiele düşünme düzeylerini bilir ve farklı düşünme düzeylerini ayırt ederek bunlar arasındaki ilişkileri belirler. | 2 | Temel geometri kavramlarını ve geometrik yapıları kavrar ve bunları birbirinden ayırt eder. | 3 | Geometrik cisimlerin ve ağlarının temel elemanlarını belirler. | 4 | Eşlik ve benzerlik ile ilgili problemleri çözer. | 5 | Geometrik dönüşümle meydana gelen bir şeklin görünüşünü ve izdüşümünü yapılandırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Van Hiele düşünme düzeyleri, temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler, eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geometri, Geometrik Düşünce ve Ortaokul Geometri Öğretim Programı | | | 2 | Temel Geometrik Kavramlar ve Öğretimi(Nokta, doğru,düzlem,uzay,yarı doğru,ışın,doğru parçası öğretimi) | | | 3 | Düzlemde Doğruların Birbirine Göre Konumları ve Öğretimi | | | 4 | Düzlemsel kapalı eğriler ve öğretimi | | | 5 | Çember ve Öğretimi | | | 6 | Çokgenler ve Öğretimi | | | 7 | Üçgenler ve Öğretimi | | | 8 | Eşlik ve Benzerlik Öğretimi | | | 9 | Özel Dörtgenler ve Öğretimi | | | 10 | Örüntü ve Süslemeler | | | 11 | Dönüşüm Geometrisi ve Öğretimi | | | 12 | Geometrik Şekillerin Çevre-Alan Hesaplaması ve Öğretimi | | | 13 | Dersin genel değerlendirmesi | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Altun, M. (2008). Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 5 | 11 | 55 |
Rapor Sunma | 5 | 4 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 10 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|