Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT202B | Ortaokul Matematik Öğretim Programları | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı lisans öğrencilerini matematik öğretim programı bilgisine sahip olarak yetiştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | 2 | ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; | 3 | güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı | 4 | geliştirmeyi amaçladığı beceriler | 5 | öğrenme ve alt öğrenme alanları | 6 | kazanımların sınıflara göre
dağılımı ve sınırları | 7 | diğer derslerle ilişkis | 8 | ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul
ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; | 9 | kullanılan yöntem | 10 | teknik, araç-gereç ve
materyaller |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre
dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul
ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve
materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | | | 2 | ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; | | | 3 | güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı | | | 4 | içeriği | | | 5 | geliştirmeyi amaçladığı beceriler | | | 6 | öğrenme ve alt öğrenme alanları | | | 7 |
kazanımların sınıflara göre
dağılımı ve sınırları | | | 8 | diğer derslerle ilişkisi | | | 9 | ara sınav | | | 10 | ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul
ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; | | | 11 | kullanılan yöntem | | | 12 | teknik, araç-gereç ve
materyaller | | | 13 | ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları
Editör(ler) : Mehmet Fatih Özmantar Ayşe Öztürk
Yayınevi: Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 9 | 2 | 18 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Rapor | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|