BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT202BOrtaokul Matematik Öğretim ProgramlarıZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı lisans öğrencilerini matematik öğretim programı bilgisine sahip olarak yetiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2 ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi;
3 güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı
4geliştirmeyi amaçladığı beceriler
5 öğrenme ve alt öğrenme alanları
6 kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları
7 diğer derslerle ilişkis
8 ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi;
9 kullanılan yöntem
10 teknik, araç-gereç ve materyaller
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2 ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi;
3 güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı
4 içeriği
5geliştirmeyi amaçladığı beceriler
6 öğrenme ve alt öğrenme alanları
7 kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları
8 diğer derslerle ilişkisi
9ara sınav
10 ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi;
11 kullanılan yöntem
12 teknik, araç-gereç ve materyaller
13 ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları Editör(ler) : Mehmet Fatih Özmantar Ayşe Öztürk Yayınevi: Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Beyin Fırtınası14228
Rapor Hazırlama9218
Rapor Sunma224
Bireysel Çalışma5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5315
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma212
Rapor5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
ÖÇ8          
ÖÇ9          
ÖÇ10          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek