Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT201B | Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematiğin, matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Matematiğin doğası;matematik öğretiminin tarihçesi; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminde temel beceriler; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematiğin doğasını açıklar. | 2 | Matematiksel düşünmenin doğasını açıklar. | 3 | Matematik öğrenmenin anlamını açıklar. | 4 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını açıklar | 5 | Matematik öğretiminde temel becerileri açıklar. | 6 | Sınıf-içi matematik öğretimi uygulamalarını inceler. | 7 | Matematik eğitiminde güncel eğilimler ve sorunları tartışır. | 8 | Etkili bir matematik öğretiminin bileşenlerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yok |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası | | | 2 | Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı | | | 3 | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | | | 4 | Matematik öğretiminin tarihçesi | | | 5 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları | | | 6 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları | | | 7 | Matematik öğretiminde temel beceriler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | | | 10 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | | | 11 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | | | 12 | Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | | | 13 | Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri | | | 14 | Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ünlü, M.(2021). Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 3 | 2 | 6 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|