BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR8BEğitimde Araştırma YöntemleriZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere eğitimde araştırma yöntemlerini tanıtmak, araştırma sürecinde problem belirleme, probleme uygun araştırma modelini seçme, evreni ve örneklemi belirleme, veri toplama ve veri analizi, analiz sonuçlarını yorumlama, araştırma sonuçlarını rapor etme ve araştırma ilkelerine ve etiğine uyma konularında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar
2Araştırma problemlerini belirleyerek probleme uygun araştırma modelini seçer, evreni ve örneklemi belirler.
3Araştırma modeline uygun veri toplama araçları ile veri toplar, veriyi analiz eder, analiz sonuçlarını yorumlar.
4Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, prob- lemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçla- rının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uy- gun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2Araştırma süreci
3Veri toplama araçlarının genel özellikleri
4Verilerin analizi ve değerlendirilmesi
5Makale, tez ve veri tabanlarına erişim
6Araştırma modelleri ve türleri
7Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar
8Ara sınav
9Nicel ve nitel araştırma desenleri
10Nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi
11Nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik
12Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma
13Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama
14Eğitimde aksiyon (eylem) araştırması
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş., Çakmak E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegema Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21020
Bireysel Çalışma177
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma22040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek