Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR6B | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mesut Öztürk |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğelerini açıklar
2. Öğretimde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri kavrar
3. Eğitim öğretimde kullanılan plan çeşitlerini kavrar
4. Yıllık, ünite ve günlük planlara örnekler hazırlar
5. Eğitimde kullanılan temel öğretim yaklaşımlarını açıklar
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Bu ders, öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar - Program Geliştirme Süreci | | | 2 | Program Geliştirme Süreci ve Program İncelemesi | | | 3 | Program Geliştirme Süreci ve Program İncelemesi | | | 4 | Öğrenme Yaklaşımları | | | 5 | Öğrenme Yaklaşımları | | | 6 | Öğretim Stratejileri | | | 7 | Öğretim Stratejileri | | | 8 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | | 9 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | | 10 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | | 11 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | | 12 | Öğretim Etkinliklerini Planlama | | | 13 | Öğretim Etkinliklerini Planlama | | | 14 | Öğretim Etkinliklerini Planlama | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Doğanay, A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri (Ankara: Pegem A Yayıncılık)
• Yanpar Yelken, T. ve Akay, C. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 3 | 3 |
Soru-Yanıt | 2 | 5 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|