BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR6BÖğretim İlke ve YöntemleriZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mesut Öztürk
Öğrenme Çıktıları
11. Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğelerini açıklar 2. Öğretimde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri kavrar 3. Eğitim öğretimde kullanılan plan çeşitlerini kavrar 4. Yıllık, ünite ve günlük planlara örnekler hazırlar 5. Eğitimde kullanılan temel öğretim yaklaşımlarını açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Bu ders, öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını kazandırmayı amaçlamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar - Program Geliştirme Süreci
2Program Geliştirme Süreci ve Program İncelemesi
3Program Geliştirme Süreci ve Program İncelemesi
4Öğrenme Yaklaşımları
5Öğrenme Yaklaşımları
6Öğretim Stratejileri
7Öğretim Stratejileri
8Öğretim Yöntem ve Teknikleri
9Öğretim Yöntem ve Teknikleri
10Öğretim Yöntem ve Teknikleri
11Öğretim Yöntem ve Teknikleri
12Öğretim Etkinliklerini Planlama
13Öğretim Etkinliklerini Planlama
14Öğretim Etkinliklerini Planlama
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Doğanay, A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri (Ankara: Pegem A Yayıncılık) • Yanpar Yelken, T. ve Akay, C. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma133
Soru-Yanıt2510
Takım/Grup Çalışması2510
Beyin Fırtınası122
Rapor Hazırlama236
Proje Hazırlama2510
Rol Oynama / Dramatize Etme2510
Bireysel Çalışma2816
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek