Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT102B | Matematiğin Temelleri 2 | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere Matematiğin temel konularında bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr. Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel geometrik kavramları açıklar. | 2 | • Açı kavramını tanımlar.
• Açıların özelliklerini açıklar.
• Açı çizer. | 3 | • Üçgen kavramını tanımlar.
• Üçgenlerin özelliklerini ifade eder.
• Üçgen çizer. | 4 | • Dörtgen kavramını tanımlar.
• Dörtgenlerin özelliklerini açıklar.
• Dörtgen çizer. | 5 | • Çokgen kavramını tanımlar.
• Çokgenlerin özelliklerini açıklar.
• Çokgen çizer. | 6 | • Çember kavramını tanımlar.
• Çemberlerin özelliklerini açıklar.
• Çember çizer.
• Daire kavramını tanımlar.
• Dairelerin özelliklerini açıklar.
• Daire çizer. | 7 | Uzunluk, zaman ve sıvı ölçmeye ilişkin kavramları açıklar. | 8 | Dönüşüm geometrisini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere Matematiğin temel konularında bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel geometrik kavramlar: Nokta, doğru, düzlem, geometrik şekil | | | 2 | Açı ve üçgen kavramları, özellikleri, çizimleri | | | 3 | Açı ve üçgen kavramları, özellikleri, çizimleri | | | 4 | Dörtgen ve çokgen kavramları, özellikleri, çizimleri | | | 5 | Çember ve daire kavramları, özellikleri, çizimleri | | | 6 | Dönüşüm geometrisi | | | 7 | Cisimlerin farklı yönlerden görünümleri | | | 8 | Eşlik ve benzerlik | | | 9 | Veri toplama, değerlendirme ve veri analizi | | | 10 | Veri toplama, değerlendirme ve veri analizi | | | 11 | Olasılığa ilişkin temel kavramlar ve olasılık hesabı | | | 12 | Olasılığa ilişkin temel kavramlar ve olasılık hesabı | | | 13 | Matematiksel kavramların çoklu temsilleri | | | 14 | Matematiksel kavramların çoklu temsilleri | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Düzlem Geometri (Seyfullah Hızarcı, Abdullah Kaplan vd.)
• Geometri (Birey yayınları)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 5 | 10 |
Tartışma | 2 | 5 | 10 |
Soru-Yanıt | 2 | 5 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Beyin Fırtınası | 3 | 5 | 15 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 5 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 3 | 5 | 15 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|