BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-ZR7BTürk Dili IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk dilinin kurallarını öğretir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11.Türk dilinin kurallarını öğretir. 2.Dili günlük hayatta etkin kullanabilmeyi öğrenir. 3.Hitabet konusunda kendisine güven duymayı öğretir. 4.Edebî türleri tanıtır 5.İletişimi güçlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dilin tanımı ve önemi; dil kültür ilişkisi; yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imla kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri, (anı, fıkra, hikâye, eleştiri, roman, vb.), formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.), makalelerin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dilin tanımı ve önemi
2dil - kültür ilişkisi
3yazı dili ve özellikleri
4yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar
5imla kuralları ve noktalama işaretleri
6yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler,
7paragraf yazımı
8Ara sınav
9kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları
10seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi
11kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme
12formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.)
13formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.)
14makalelerin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- İbrahim KIBRIS, Türkçe 2: Sözlü Anlatım, Kök Yayıncılık, 2011, Ankara. 2- Sıddık AKBAYIR, Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara. 3- Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Ayşegül CELEPOĞLU, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2008, Ankara. 4- Turan TEMUR, Ahmet ÇAKIROĞLU, Etkinliklerle Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı224
Derse Katılım17234
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma41040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51470
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek