Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT404 | Matematik Öğretiminde Modelleme | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gerçek hayat probleminin bağlamına uygun matematiksel modeller kurma gibi matematiksel modelleme becerilerini geliştirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gerçek hayat probleminin bağlamına uygun matematiksel modeller kurma gibi matematiksel modelleme becerilerini geliştirir. | 2 | Matematiksel bilgi ve becerilerini gerçek hayat problemlerini çözmede kullanır. | 3 | Matematik dilini, sembolik sistemini, diyagram ve grafik gibi farklı gösterimleri kullanarak matematiksel düşünme ve iletişim becerilerini geliştirir. | 4 | Modelleme çalışmalarında ve problem çözmede teknoloji kullanır. | 5 | Modelleme etkinliklerinin karakteristik özelliklerini belirler. | 6 | Modelleme yeterlikleri ve süreçleri ile ilgili farkındalık geliştirir. | 7 | Matematik eğitimi ve öğretiminde modelleme etkinliklerinin etkili kullanımı konusunda uygulamalar yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Modelleme ile ilgili araştırmalar. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri,
Matematiksel modelleme becerisi ve süreci. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı. Matematiksel modelleme nedir? Günlük hayatta modellemenin yeri ve önemi.
| | | 2 | Modelleme ile ilgili araştırmalar. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 3 | Modelleme çeşitleri. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 4 | Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 5 | Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 6 | Matematiksel modelleme becerisi ve süreci. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 7 | Modelleme yeterlikleri (Düzeylere göre belirleme). Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 8 | Örnek modelleme uygulamaları ve etkinlikler – Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 9 | Arasınav | | | 10 | Örnek modelleme uygulamaları ve etkinlikler – Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 11 | Model oluşturma etkinlikleri ve özellikleri. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 12 | Modelleme çalışmalarının değerlendirilmesi. Örnek modelleme uygulamaları. Örnekler ile ilgili öğrenci düşünceleri
| | | 13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan modelleme çalışmaları.
| | | 14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan modelleme çalışmaları.
| | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Blum, W., Galbraith, P.L., Henn, H-W & Niss, M. (2007). Modelling and Applications in Mathematics Education. The 14th ICMI (International Commission on Mathematical Instruction) Study. Volume 10. Springer: New York. 2.KERTİL, M. (2008). Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Modelleme Sürecinde İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|