Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT402 | Matematik Felsefesi | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi dikkate alınarak öğretmen adaylarının matematik felsefesi ve bu felsefenin temel kuramları hakkında bilgi edinerek matematiğin doğası ile gerçek dünyaya uygulanabilirliği açısından bağlantılar kurabilmelerine olanak sağlamak amaçlanmaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç. Dr. Tuba AĞIRMAN AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisini anlayabilmek | 2 | Matematiğin temellerini anlayabilmek | 3 | Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirliği anlayabilmek | 4 | Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmalarını anlayabilmek | 5 | Matematik felsefesinde temel kuramları kavrayabilmek | 6 | Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurabilmek | 7 | felsefe ile matematik arasındaki bağıntıyı anlayabilmek | 8 | Kavramlar arası analiz yapabilmek | 9 | Matematikte soyut somut ilişkisini kurabilmek | 10 | Matematiğin ne olduğu ile ilgili kendi fikirlerini tartışabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilim ve Matematik
Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi
Sayılar, kümeler, fonksiyonlar v.b matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları
Sayılar, kümeler, fonksiyonlar v.b matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları
Matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler
Matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler
Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik nedir | | | 2 | Matematik ve bilim. | | | 3 | Matematiğin bilimdeki yeri | | | 4 | Matematiksel düşünme yöntemleri. | | | 5 | İndüktif dedüktif ayrımı. | | | 6 | Çeşitli matematiksel kavramların ve önermelerin anlamları. | | | 7 | Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Matematikte bunalımlar. | | | 10 | Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler. | | | 11 | Mantıkçılık. | | | 12 | Biçimcilik. | | | 13 | Sezgicilik. | | | 14 | Yapısalcılık; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları. | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Matematik Felsefesi(EDİTÖR:Bekir S GÜR) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|