BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT403Matematik Öğretiminde Kavram YanılgılarıZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerinin karşılaştıkları veya karşılaşması muhtemel matematiksel zorlukları, hataları güçlükleri anlamak Öğrencielrin sahip oldukları kavram yanılgıları anlamak, belirlemek ve tespit edilen kavram yanılgılarına çözüm önerisi sunabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Betül KÜÇÜK DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Matematiksel kavram yanılgılarının türlerini ve sebeplerini inceler.
2Matematiksel kavramlara ait kavram yanılgılarını tespit eder.
3Matematiksel kavramlara ait kavram yanılgılarını giderebilme yollarını araştırır.
4Matematiksel kavramlara ait kavram yanılgılarını giderme uygulaması yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Matematiksel hata,güçlik, zorluk ve kavram yanılgısı kavramlarının tanımlanması, bu kavramların birbiriyle ilişkisi, kavram yanılgısı türleri, kavram yanılgısı nedenleri, matematiksel kavramlarve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın kavram yanılgıları ; kavramların özelliklerine göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretebilme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematiksel hata
2Matematiksel güçlük ve zorluk
3zorluk, güçlük,hata ve kavram yanılgısı ilişkisi
4zorluk, güçlük,hata ve kavram yanılgısı örneklendirilmesi
5kavram yanılgısı türleri
6kavram yanılgısı türleri
7alan yazında kavram yanılgısı türlerine ilişkin örneklendirmeler
8Arasınav
9Kavram yanılgısı nedenleri
10Kavram yanılgısı nedenleri
11Matematiksel kavram yanılgılarını tespit edebilme ve giderebilme
12Matematiksel kavram yanılgılarını tespit edebilme ve giderebilme
13Matematiksel kavram yanılgılarını tespit edebilme ve giderebilme
14Alan yazın örneklerinin incelenmesi
15Değerlendirme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bingölbali, E. & Özmantar, M. F. & Akkoç, H. (2015). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik7214
Tartışma14114
Takım/Grup Çalışması111
Rapor Hazırlama111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12221212222
ÖÇ22221212222
ÖÇ33221222222
ÖÇ42221222222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek