Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT403 | Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerinin karşılaştıkları veya karşılaşması muhtemel matematiksel zorlukları, hataları güçlükleri anlamak
Öğrencielrin sahip oldukları kavram yanılgıları anlamak, belirlemek ve tespit edilen kavram yanılgılarına çözüm önerisi sunabilmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Betül KÜÇÜK DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematiksel kavram yanılgılarının türlerini ve sebeplerini inceler. | 2 | Matematiksel kavramlara ait kavram yanılgılarını tespit eder. | 3 | Matematiksel kavramlara ait kavram yanılgılarını giderebilme yollarını araştırır. | 4 | Matematiksel kavramlara ait kavram yanılgılarını giderme uygulaması yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Matematiksel hata,güçlik, zorluk ve kavram yanılgısı kavramlarının tanımlanması, bu kavramların birbiriyle ilişkisi,
kavram yanılgısı türleri, kavram yanılgısı nedenleri, matematiksel kavramlarve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın kavram yanılgıları ; kavramların özelliklerine göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretebilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematiksel hata | | | 2 | Matematiksel güçlük ve zorluk | | | 3 | zorluk, güçlük,hata ve kavram yanılgısı ilişkisi | | | 4 | zorluk, güçlük,hata ve kavram yanılgısı örneklendirilmesi | | | 5 | kavram yanılgısı türleri | | | 6 | kavram yanılgısı türleri | | | 7 | alan yazında kavram yanılgısı türlerine ilişkin örneklendirmeler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kavram yanılgısı nedenleri | | | 10 | Kavram yanılgısı nedenleri | | | 11 | Matematiksel kavram yanılgılarını tespit edebilme ve giderebilme | | | 12 | Matematiksel kavram yanılgılarını tespit edebilme ve giderebilme | | | 13 | Matematiksel kavram yanılgılarını tespit edebilme ve giderebilme | | | 14 | Alan yazın örneklerinin incelenmesi | | | 15 | Değerlendirme | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bingölbali, E. & Özmantar, M. F. & Akkoç, H. (2015). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|