Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT401 | Matematikte Problem Çözme | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı matematik öğretmenlerinin rutin olan ve olmayan problemleri çözme becerisine sahip şekilde yetiştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklı problem çözme yaklaşımlarını tanır ve karşılaştırır. | 2 | Problem çözme sürecinin adımlarını açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir? Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci. Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi. Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler. Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler. Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler. Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Problem ve problem çeşitlerinin incelenmesi. | | | 2 | Problem çözme yaklaşımlarının incelenmesi. | | | 3 | Problem çözme süreci ve problem çözme stratejileri. | | | 4 | Problem kurma ve problemlerin karmaşıklık düzeyleri. | | | 5 | Problem çözmede üstbiliş | | | 6 | Matematik ders kitaplarındaki problemlerin incelenmesi. | | | 7 | Rutin olmayan problemlerin incelenmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Okul öncesinde ve özel eğitimde problem çözme öğretimi | | | 10 | Problem çözme ve problem kurma temelli öğretim | | | 11 | Uluslararası sınavlar (TIMMS-PISA) bağlam temelli problemler | | | 12 | Problem çözmeyi etkileyen unsurlar | | | 13 | Problem kurma | | | 14 | Problem çözme ve kurmada modeller | | | 15 | Örnek problemleri çözer | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Albayrak, M. (2022). Öğrenci, Öğretmen ve Aile İçin Problem Kurma-Çözme El Kitabı. Vizetek Yayıncılık
Yazgan, Y. & Arslan, Ç. (2022). Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri. Pegem Akademi Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 5 | 11 | 55 |
Rapor Sunma | 5 | 4 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|