BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT304Olasılık ve İstatistik ÖğretimiZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere K-12 düzeyindeki olasılık ve istatistik konularında bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1K-12 eğitimdeki olasılık ve istatistik konuları hakkında bilgi sahibi olmaları
2Olasılık ve istatistiğin doğasını ve tarihsel gelişimini bilmeleri
3Olasılıklı düşünme ve istatistiksel düşünme hakkında bilgi sahibi olmaları ve düşünebilmeleri
4K-12 eğitimde olasılık ve istatistik öğrenimini bilmeleri ve kavram yanılgıları hakkında bilgi sahibi olmaları
5Olasılık ve istatistik öğretiminde teknolojiyi kullanabilmeleri
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilerin okul matematiğinde kullanacağı olasılık ve istatistik konularının öğretim bilgisi bağlamında öğrenciye kazandırılması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda olasılık ve istatistiğin doğası, tarihsel gelişimi ve öğretimi üzerinde durulacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2Olasılığın doğası ve İstatistiğin doğasını bilir. Olasılık ve istatistik öğretimine yönelik etkinlik hazırlar.
3Olasılık ve İstatistiğin tarihsel gelişimini bilir.
4VUstat yazılımı
5İstatistiksel okuryazarlık
6K-12 Eğitimde olasılık ve istatistik konularını bilir. Öğretim programının farkına varır.
7Gaise Raporları ve LGS sorularının Gaise raporları ışığında incelenmesi (örnek sorular, sınav soruları)
8ara sınav
9Olasılıklı düşünme ve istatistiksel düşünme
10Merkezi eğilim ölçüleri ve öğretimini bilir. Merkezi eğilim ölçülerine yönelik kavram yanılgılarını bilir. Araştırma sorusu oluşturma ve veri toplamayı bilir. 4. sınıf kazanımlarına yönelik etkinlik hazırlar.
11Tablo ve grafiklerin öğretimini bilir. Tablo ve grafiklere yönelik kavram yanılgılarını belirler. 5. sınıf kazanımlarına yönelik etkinlik hazırlar.
12Merkezi dağılım/yayılım ölçüleri ve öğretimini bilir. Merkezi dağılım/yayılım ölçülerine yönelik kavram yanılgılarını belirler. Araştırma sorusu oluşturma ve veri toplamayı bilir. 6. sınıf kazanımlarına yönelik etkinlik hazırlar.
13Olasılık ile ilgili temel kavramlar ve öğretimini bilir. Olasılık ile ilgili kavram yanılgılarını belirler. 7. sınıf kazanımlarına yönelik etkinlik hazırlar.
14Olasılık ile ilgili temel kavramlar ve öğretimini bilir. Olasılık ile ilgili kavram yanılgılarını belirler. 8. sınıf kazanımlarına yönelik etkinlik hazırlar.
15Permutasyon ve kombinasyon öğretimini bilir. Permutasyon ve kombinasyona yönelik kavram yanılgılarını belirler. 9.-10. sınıf kazanımlarına yönelik etkinlik hazırlar.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Güven, B., Özmen, Z. M., Gürbüz, R. & Akkan, Y. (2009). Teoriden pratiğe olasılık ve istatistik öğretimi. Vizetek Yayıncılık. Baltacı, S. & Bütüner, S. Ö. (2023). Etkinlik temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Nobel Akademik Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım12424
Tartışma12020
Soru-Yanıt12424
Takım/Grup Çalışması144
Örnek Vaka İncelemesi155
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14222111222
ÖÇ22251113111
ÖÇ32213312211
ÖÇ44411211123
ÖÇ53313111151
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek