BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT303Geometri ve Ölçme ÖğretimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının temel geometri ve ölçme kavram ve yapılarını anlayarak bu yapılar arasındaki ilişkileri geometri ve ölçme materyalleri yardımıyla ilişkilendirmelerini sağlamak; geometri ve ölçme konularındaki kavram yanılgılarını belirleyerek günlük hayatla ilişkilendirecek becerileri geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Betül KÜÇÜK DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Van Hiele düşünme düzeylerini bilir ve farklı düşünme düzeylerini ayırt ederek bunlar arasındaki ilişkileri belirler.
2Temel geometri kavramlarını ve geometrik yapıları kavrar ve bunları birbirinden ayırt eder.
3Geometrik cisimlerin temel elemanlarını belirler.
4Eşlik ve benzerlik ile ilgili problemleri çözer.
5Geometrik dönüşümle meydana gelen bir şeklin görünüşünü ve izdüşümünü yapılandırır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Van Hiele düşünme düzeyleri, temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler, eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geometri, Geometrik Düşünce ve Ortaokul Geometri Öğretim Programı
2Temel Geometrik Kavramlar ve Öğretimi(Nokta, doğru,düzlem,uzay,yarı doğru,ışın,doğru parçası öğretimi)
3Düzlemde Doğruların Birbirine Göre Konumları ve Öğretimi
4Düzlemsel kapalı eğriler ve öğretimi
5Çember ve Öğretimi
6Çokgenler ve Öğretimi
7Üçgenler ve Öğretimi
8Arasınav
9Özel Dörtgenler ve Öğretimi
10Örüntü ve Süslemeler
11Dönüşüm Geometrisi ve Öğretimi
12Geometrik Şekillerin Çevre-Alan Hesaplaması ve Öğretimi
13Eşlik ve benzerlik öğretimi
14Ölçme öğretimi
15Ölçme öğretimi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altun, M. (2008). Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı133
Rapor Hazırlama51155
Rapor Sunma5420
Ev Ödevi41040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13331313222
ÖÇ23331312222
ÖÇ33331212222
ÖÇ42221222222
ÖÇ52221212211
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek