Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT301 | Sayıların Öğretimi | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar
ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları
ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel
ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini
düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram
yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doğal sayıların öğretimi | 2 | Tamsayıların öğretimi | 3 | Bölünebilme ve ebob ekok öğretimi | 4 | Sayılarla ilgili problem çözme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar konularının öğretimi, Tam sayılar ve Tam sayılarda İşlemler konularının öğretimi, Çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları konularının öğretimi, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sayı Kavramı ve Sayı hissinin geliştirilmesi | | | 2 | Sayı sistemi ve değişik tabanlı sayılar
İşlemler | | | 3 | Doğal Sayı Kavramı ve Doğal Sayıların Öğretimi | | | 4 | Çarpanlar - katlar ve öğretimi | | | 5 | Bölünebilme kuralları ve öğretimi | | | 6 | Ebob ekok kavramları ve öğretimi | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Tam sayılarda işlemlerin öğretimi | | | 9 | Ondalık kesirlerde işlemler ve öğretimi | | | 10 | Rasyonel sayı kavramı ve öğretimi | | | 11 | Oran-orantı ve orantısal akıl yürütmenin öğretimi | | | 12 | Kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramların öğretimi | | | 13 | Üslü Çokluklar ve öğretimi | | | 14 | Sayılarla İlgili Problemler ve Çözme Stratejileri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ertekin, E & Ünlü, M. (2022). Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi. Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 7 | 10 | 70 |
Rapor Sunma | 7 | 4 | 28 |
Rapor | 7 | 1 | 7 |
Ev Ödevi | 4 | 10 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|