BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR4Eğitim FelsefesiZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin hedefi, eğitim felsefesini felsefenin temel kavramları ve alanları çerçevesinde anlayarak tanımlamak ve eleştirel düşünme yeteneğiyle felsefi bakış açısının eğitim üzerindeki etkilerini kavramaktır. Aynı zamanda, felsefe, teoloji, bilim ve sanat arasındaki içerik ve yöntem farklarını anlamayı da içermektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan ARI
Öğrenme Çıktıları
1Felsefe ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir.
2Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir
3Eğitim felsefelerini açıklayabilecektir.
4Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
---
Dersin İçeriği
Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği, İlk çağ felsefecileri, Felsefenin uğraşı alanları, epistemoloji, ontoloji, aksiyoloji, mantık, felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, Felsefenin eğitime katkıları, Eğitim felsefesinin tanımı, içeriği, amacı, Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm, Realizm, Daimicilik, Esasicilik, J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı,Diyalektik materyalizm, Pragmatizm ve İlerlemecilik, Yeniden kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi, Varoluşçuluk ve Eğitim, Açık Okul Sistemi, Felsefe-Bilim ve Eğitim, Son Dönem Eğitim ve Geleneksel eğitim akımlarının karşılaştırılması, Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler .
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği.
2Felsefenin uğraşı alanlarını tanıma: Ontoloji-Aksiyoloji -Mantık
3Eğitimin tanımı-Eğitim felsefe ilişkisi.
4Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel) –Realizm (Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim
5Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması
6 J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı
7Eğitimin diğer sistemlerle ilişkisi(toplumsal-ekonomik-politik-siyasi-kültürel) Eğitim felsefesinin tanımı-içeriği-amacı
8Ara sınav
9Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik
10Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi
11Varoluşçuluk ve Eğitim (F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi
12Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida) Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması Foucault
13Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler: 1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar 2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı
14Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler: 1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar 2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı
15Alternatif okullar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gutek, G. L. 2001. Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ütopya Yayınevi: Ankara Cevizci, A. 2012. Eğitim Felsefesi. Say Yayınevi:İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Tartışma717
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14114
Bireysel Çalışma14114
Okuma10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11121111111
ÖÇ21121111111
ÖÇ31121111111
ÖÇ41131111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek