BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D116BEğitim PisikolojisiZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adayların eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi kavratmak, bireylerin gelişim özelliklerini ve buna uygun eğitim öğretim faaliyetlerinin düzenleneme becerisi kazandırmak, öğrenmeyi etkileyen etmenleri örnekleriyle açıklayabilme bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Bedensel, sosyal ve duygusal gelişimi açıklar
2Duyu gelişimi, bilişsel gelişim, dil gelişimi, kişilik ve ahlak gelişimini açıklar
3Öğrenme ve öğretim ilkelerini bilir
4Çocuk ve yetişkin psikolojisini anlar
5Öğrenme teorilerini açıklar
6Öğretmenlik mesleğine yönelik becerileri kazanma
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim) , öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi) .
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, Kaynak Tanıtımı ve Derse giriş
2Doğum öncesi gelişim, Doğumdan yürümeye bedensel gelişim
3Okul öncesi çeşitli gelişim alanları, Orta çocukluk yaşlarında sosyal ve duygusal gelişim
4Duyuların gelişimi
5Algılama-I, Algılama-II
6Bilişsel gelişim ve dil gelişimi
7Kişilik gelişimi ve ahlâk gelişimi
8Ara Sınav
9Öğrenme ve zekâ
10Öğrenme teorileri ve klasik şartlanma, Edimsel koşullanma ve Skinner
11Edimsel koşullanmanın eğitime uygulanması, Araçsal koşullanma ve Thorndike
12Gözlem yoluyla öğrenme (Sosyal öğrenme)
13Bilişsel öğrenme teorileri
14Buluş yoluyla öğrenme -Yapısalcı (oluşturmacı) öğrenme
15Gagne ve Ausubel’in öğrenme teorileri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydın Betül,Diğerleri.,(2006),Eğitim Psikolojisi,Tuna Matbaacılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
ÖÇ5        
ÖÇ6        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek