Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D116B | Eğitim Pisikolojisi | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adayların eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi kavratmak, bireylerin gelişim özelliklerini ve buna uygun eğitim öğretim faaliyetlerinin düzenleneme becerisi kazandırmak, öğrenmeyi etkileyen etmenleri örnekleriyle açıklayabilme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bedensel, sosyal ve duygusal gelişimi açıklar | 2 | Duyu gelişimi, bilişsel gelişim, dil gelişimi, kişilik ve ahlak gelişimini açıklar | 3 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini bilir | 4 | Çocuk ve yetişkin psikolojisini anlar | 5 | Öğrenme teorilerini açıklar | 6 | Öğretmenlik mesleğine yönelik becerileri kazanma |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim) , öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi) . |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, Kaynak Tanıtımı ve Derse giriş | | | 2 | Doğum öncesi gelişim, Doğumdan yürümeye bedensel gelişim | | | 3 | Okul öncesi çeşitli gelişim alanları, Orta çocukluk yaşlarında sosyal ve duygusal gelişim | | | 4 | Duyuların gelişimi | | | 5 | Algılama-I, Algılama-II | | | 6 | Bilişsel gelişim ve dil gelişimi | | | 7 | Kişilik gelişimi ve ahlâk gelişimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğrenme ve zekâ | | | 10 | Öğrenme teorileri ve klasik şartlanma, Edimsel koşullanma ve Skinner | | | 11 | Edimsel koşullanmanın eğitime uygulanması, Araçsal koşullanma ve Thorndike | | | 12 | Gözlem yoluyla öğrenme (Sosyal öğrenme) | | | 13 | Bilişsel öğrenme teorileri | | | 14 | Buluş yoluyla öğrenme -Yapısalcı (oluşturmacı) öğrenme | | | 15 | Gagne ve Ausubel’in öğrenme teorileri | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydın Betül,Diğerleri.,(2006),Eğitim Psikolojisi,Tuna Matbaacılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|