BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D408BTürk Eğitim Sistemi ve Okul YönetimiZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenmek. Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işlerle ve bu işlerin yapılışı ile ilgili ilke, kavram ve teknikleri kavramak. TME sitemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. İlköğretim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi edinmek. İlköğretim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak, ilköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi edinmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilklerini açıklayabilir.
2Eğitim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olabilir.
3Eğitim yönetimi ve unsurlarını tanımlayabilir.
4Okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirmelerde bulunabilir.
5Etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk eğitim sisteminin genel yapısı
2Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
3Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
4Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı
5Yönetim teorileri
6Yönetim süreçleri
7Okul örgütü ve yönetimi
8Ara sınav
9Okul yönetiminde çalışan hizmetleri
10Okul yönetiminde öğrenci işleri
11Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri
12Okul işletmesinin yönetimi
13Okula toplumsal katılım
14Öğretim liderliği
15Genel değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Silman, F., Ada, Ş. 2010; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Lisans yayıncılık, İstanbul Taymaz, H. 2003; Okul Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara Yardımcı Kaynaklar Balcı, A. 1993; Etkili Okul, Nobel Yayınları Ankara Cafoğlu, Z. 1996; Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayınları, İstanbul Ada, Ş., Küçükali, R.2009; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Anı Yayınları, Ankara. Başaran, E. 2006; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara Çelik, V. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara Memduhoğlu, H.B., Yılmaz, K. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara. Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem A Yayınları, Ankara. Bursalıoğlu, Z., 2005; Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Pegem A Yayınları,, Ankara Aydın, M 2005; Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayıncılık, Ankara. Ilgar, L. 2005; Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi, Sınıf Yönetimi, Betaş Yayınları, İstanbul Balcı, A., 2007; Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem A Yayınları,, Ankara Gündüz, M., 2004; Türkiye’nin Toplumsal Sorunları, Anı Yayınları, Ankara. Korkut, H., 2002; Sorgulanan Yüksek Öğretim, Anı Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15555555555555555
ÖÇ25555555555555555
ÖÇ35555555555555555
ÖÇ45555555555555555
ÖÇ55555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek