|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D408B | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenmek. Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işlerle ve bu işlerin yapılışı ile ilgili ilke, kavram ve teknikleri kavramak. TME sitemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. İlköğretim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi edinmek. İlköğretim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak, ilköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi edinmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilklerini açıklayabilir. | 2 | Eğitim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olabilir. | 3 | Eğitim yönetimi ve unsurlarını tanımlayabilir. | 4 | Okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirmelerde bulunabilir. | 5 | Etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı
| | | 2 | Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
| | | 3 | Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
| | | 4 | Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı
| | | 5 | Yönetim teorileri
| | | 6 | Yönetim süreçleri
| | | 7 | Okul örgütü ve yönetimi
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Okul yönetiminde çalışan hizmetleri
| | | 10 | Okul yönetiminde öğrenci işleri
| | | 11 | Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri
| | | 12 | Okul işletmesinin yönetimi
| | | 13 | Okula toplumsal katılım
| | | 14 | Öğretim liderliği | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Silman, F., Ada, Ş. 2010; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Lisans yayıncılık, İstanbul Taymaz, H. 2003; Okul Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Balcı, A. 1993; Etkili Okul, Nobel Yayınları Ankara Cafoğlu, Z. 1996; Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayınları, İstanbul Ada, Ş., Küçükali, R.2009; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Anı Yayınları, Ankara. Başaran, E. 2006; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara Çelik, V. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara Memduhoğlu, H.B., Yılmaz, K. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara. Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem A Yayınları, Ankara. Bursalıoğlu, Z., 2005; Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Pegem A Yayınları,, Ankara Aydın, M 2005; Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayıncılık, Ankara. Ilgar, L. 2005; Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi, Sınıf Yönetimi, Betaş Yayınları, İstanbul Balcı, A., 2007; Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem A Yayınları,, Ankara Gündüz, M., 2004; Türkiye’nin Toplumsal Sorunları, Anı Yayınları, Ankara. Korkut, H., 2002; Sorgulanan Yüksek Öğretim, Anı Yayınları, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|