Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D406B | Öğretmenlik Uygulaması | Zorunlu | 4 | 8 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Mutlu AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek | 2 | ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek | 3 | sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek | 4 | portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak | 5 | öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Planlama
| | | 2 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme
| | | 3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama
| | | 4 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
| | | 5 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 6 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 7 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 10 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 11 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 12 | Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama
| | | 13 | Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme
| | | 14 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu doldurma
| | | 15 | Portfolyo hazırlama. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
V. ÖZSOY, 2003, Resim-iş Eğitiminin Görsel ve Düşünsel Temelleri, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar V. ÖZSOY, 2003, Resim-iş Eğitiminin Görsel ve Düşünsel Temelleri, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|