BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D406BÖğretmenlik UygulamasıZorunlu486
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Mutlu AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
2ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
3sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
4portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
5öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Planlama
2Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme
3Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama
4Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8Arasınav
9Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
10Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
11Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
12Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama
13Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme
14Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu doldurma
15Portfolyo hazırlama.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
V. ÖZSOY, 2003, Resim-iş Eğitiminin Görsel ve Düşünsel Temelleri, Ankara. Yardımcı Kaynaklar V. ÖZSOY, 2003, Resim-iş Eğitiminin Görsel ve Düşünsel Temelleri, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14456
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15555555555555555
ÖÇ25555555555555555
ÖÇ35555555555555555
ÖÇ45555555555555555
ÖÇ55555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek