Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D404B | Kültürlerarası Din Eğitimi | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Din ve ahlak öğretiminin barış kültürünün oluşmasına ve gelişmesine, birlikte yaşama bilincinin yerleşmesine katkı sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültür, Kültürlerarası, Ben ve Öteki, Kültürlerarası Eğitim, Din Öğretimi kavramlarını tanımlar. | 2 | Kültürlerarası din öğretiminin imkan ve sınırlılıklarını sıralayabilir. | 3 | Kültürlerarası din öğretiminin, barış kültürünün oluşmasına ve gelişmesine katkılarını kavrar. | 4 | Kapsayıcı ve dışlayıcı yaklaşımlar hakkında analiz yapabilir. | 5 | Birlikte yaşama kültürünün oluşmasına din öğretiminin katkılarını yorumlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çeşitli ülkelerdeki din öğretimi uygulamalarını inceleyerek, kültürlerarası din öğretiminin ana esasları hakkında görüş kazandırmayı hedefleyen bir derstir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kültür Kavramı
| | | 2 | Kültürlerarası Kavramı
| | | 3 | Ben ve Öteki Kavramı
| | | 4 | Kültürlerarası eğitim
| | | 5 | Kültürlerarası çalışmaların önemi
| | | 6 | Kültürlerarası diyalog
| | | 7 | Kültürlerarası karşılaşmalarda kapsayıcı yaklaşımlar
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kültürlerarası karşılaşmalarda dışlayıcı yaklaşımlar
| | | 10 | Kültürlerarası din ve ahlak öğretiminin imkân ve sınırlılıkları
| | | 11 | Kültürlerarası din ve ahlak öğretiminin uzlaşı ve barış kültürünün oluşmasına ve gelişmesine katkıları
| | | 12 | Çeşitli ülkelerde din ve ahlak bilgisi öğretimi uygulamaları
| | | 13 | Çok kültürlü ortamlarda din ve ahlak bilgisi öğretimi yaklaşım ve uygulamaları
| | | 14 | Çok kültürlü ortamlarda din ve ahlak bilgisi öğretimi yaklaşım ve uygulamaları örnekleri | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Editör: Remziye Yılmaz, Kültürel Çeşitlik ve Din
Yardımcı Kaynaklar Editör: Nurullah Altaş, Mustafa Köylü, Din Eğitimi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|