BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D404BKültürlerarası Din EğitimiZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Din ve ahlak öğretiminin barış kültürünün oluşmasına ve gelişmesine, birlikte yaşama bilincinin yerleşmesine katkı sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Kültür, Kültürlerarası, Ben ve Öteki, Kültürlerarası Eğitim, Din Öğretimi kavramlarını tanımlar.
2Kültürlerarası din öğretiminin imkan ve sınırlılıklarını sıralayabilir.
3Kültürlerarası din öğretiminin, barış kültürünün oluşmasına ve gelişmesine katkılarını kavrar.
4Kapsayıcı ve dışlayıcı yaklaşımlar hakkında analiz yapabilir.
5Birlikte yaşama kültürünün oluşmasına din öğretiminin katkılarını yorumlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çeşitli ülkelerdeki din öğretimi uygulamalarını inceleyerek, kültürlerarası din öğretiminin ana esasları hakkında görüş kazandırmayı hedefleyen bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kültür Kavramı
2Kültürlerarası Kavramı
3Ben ve Öteki Kavramı
4Kültürlerarası eğitim
5Kültürlerarası çalışmaların önemi
6Kültürlerarası diyalog
7Kültürlerarası karşılaşmalarda kapsayıcı yaklaşımlar
8Ara sınav
9Kültürlerarası karşılaşmalarda dışlayıcı yaklaşımlar
10Kültürlerarası din ve ahlak öğretiminin imkân ve sınırlılıkları
11Kültürlerarası din ve ahlak öğretiminin uzlaşı ve barış kültürünün oluşmasına ve gelişmesine katkıları
12Çeşitli ülkelerde din ve ahlak bilgisi öğretimi uygulamaları
13Çok kültürlü ortamlarda din ve ahlak bilgisi öğretimi yaklaşım ve uygulamaları
14Çok kültürlü ortamlarda din ve ahlak bilgisi öğretimi yaklaşım ve uygulamaları örnekleri
15Genel değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Editör: Remziye Yılmaz, Kültürel Çeşitlik ve Din Yardımcı Kaynaklar Editör: Nurullah Altaş, Mustafa Köylü, Din Eğitimi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)99
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15555555555555555
ÖÇ25555555555555555
ÖÇ35555555555555555
ÖÇ45555555555555555
ÖÇ55555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek